فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت چيست؟
فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر
فطرت انسانی چیز خاصی نیست که بشود آن را مثل قلب و کلیه و غیره به کسی نشان داد بلکه فطرت همان آفرینش خاص الهی است که فقط به انسان داده شده و به هیچ موجودی قبل از انسان داده نشده است.
این آفرینش چند ویژگی دارد:
1- برای اولین بار به انسان داده شده
2- دین الهی منطبق با آن است
3- هرگز از بین نمی رود ولی ممکن است زیر لجن زار گناه دفن شود
نویسندگان
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
امام صادق (ع) از پدرش نقل ميكند كه فرمود: كسى كه در او حرص و ترس باشد ايمان ندارد و مؤمن، ترسو و حريص و بخيل نيست. الخصال / ترجمه جعفرى، ج‏1 ؛ ص131

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

هميشه مي خوندم كه عرفا و بزرگان در جهت رشد اخلاقي و علمي خودشون چهلّه مي گرفتن.

امروز بعد از 40 روز دوباره برگشتم قم. وقتي چشمم به ضريح خانم فاطمه معصومه افتاد بي اختيار اشك تو چشمام حلقه زد. تقريبا هميشه اين اتفاق برام مي افته. آخه قم برگشتن برام مثل بيدار شدن از خواب مي مونه . مثل كسي كه مي خوابه و نمي دونه دوباره بيدار مي شه يا نه.

وقتي پام به خاك مقدس قم مي رسه خوشحال مي شم؛ احساس مي كنم دوباره بهم اجازه دادن بيام پيششون و به درس خوندنم ادامه بدم. هميشه تو نظرم اينطوريه كه اگه يه طلبه نتونه درس بخونه همون روز روز مرگشه. شايدم به خاطر رواياتيه كه خوندم. رواياتي كه مي گه حيات آدمي در كسب علمه.

از حرفم دور نشم. 40 روز بود كه از قم رفته بودم. امروز كه شمردم ديدم 40 روز شده. 40 روز فرصت با پدر و مادر بودن براي پياده كردن آنچه كه مي داني براي بهترين هاي عالم!

نمي دونم رد شدم يا قبول. اما اين رو مي دونم كه تو هيچكدوم از اين چهل روز به اين فكر نكردم كه اين هم يك چله است مثل خيلي از چله هاي ديگه.

اما اين رو فهميدم كه هر روزي كه پشت سر ميگذاريم يكي از روزهاي چله هاي تهذيب و اخلاق ماست كه داره از دست مي ره!

خدايا كمكمون كن!

میثم علی زلفی

همه ی وسیله ها رو جمع کرده بودیم تا فردا صبح راه بیافتیم، جمعه ساعت 4. نزدیکای 9 شب بود که تلفن بابا زنگ خورد.

- چی شده؟

- ...

- کجا؟

- ...

- بوئیین زهرا!

- ...

- کسی هم کشته شده؟

- ...

میثم علی زلفی

تو این ده روز گذشته جای شما خالی رفته بودم سفر. البته این طولانی ترین سفرم  نبود ولی جزء طولانی ها حساب می شد.

از اصفهان که حرکت کردیم قصد سفر به غرب کشور رو داشتیم. برای همین این مسیر رو انتخاب کردیم.

اصفهان -» خرم آباد-» کرمانشاه-» کردستان-» همدان-» ساوه-»اصفهان

از هر شهر که می گذشتیم اینقدر فرهنگ ها و آداب متفاوت می شد که به نظرم جمله ی «همه جای ایران سرای من است» دچار اختلال شدید بود.

به هر حال اگر عمری بود از تجربیات سفرم می نویسم. ان شاء الله

میثم علی زلفی

مومن باید بدرد بخور باشه باید یک جورایی از در بیرونش کردن از پنجره بیاد تو. باید یه طوری زندگی کنه اگه هر کاری کردن سرنگونش کنن نتونن یا لااقل به راحتی نتونن این کار رو بکنن. به قول حاج آقای قرائتی آدم باید مثل کلمه ی ورامین باشه .

خودش که اسم یک شهره

میثم علی زلفی

آی بدم میاد از این وبلاگ هایی که دو  ساعت توش می چرخی آخرش نمی فهمی این وبلاگ نویسه مرد بود یا زن! بابا این پروفایل رو گذاشتن مشخصاتت رو بذاری نذاشتن که مثل نیروگاه فردو باهاش آب هویج بگیری!

میثم علی زلفی

مقاله ای در بحث آرامش

چکیده
آرامش، یکی از مفاهیم کلیدی در زندگی بشر است. قرآن کریم، در آیه 28 رعد ذکر خدا را به عنوان علت انحصاری آرامش دل‌ها معرفی می‌کند، اما در آیاتی دیگر ذکر خدا ، عامل وجل و ترس از خداوند متعال معرفی شده است؛ مانند آیات «الَّذِینَ إ‌ِذَا ذُکِرَ اللَّهُ وَ جلَتْ قُلُوبُهُمْ» و «تَقْشَعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذِینَ یَخْشَوْنَ رَ بَّهُمْ». در نگاه نخست، این آیات، ناسازگار به نظر می‌رسند. برای جمع میان این آیات و رفع تعارض، راهکارهای گوناگونی توسط مفسران ارائه شده است. مقاله حاضر در سایه بررسی مفاهیم قرآنی ناظر بر آرامش؛ یعنی سکینت، اطمینان قلبی و أمنه، به ارائه راهکاری جدید در این زمینه پرداخته است. نتیجه اینکه هر کدام از این مفاهیم، بار معنایی خاص خود را دارند. سکینت و اطمینان قلبی، به معنای آرامش روحی بوده و با آرامش متعارف (آرامش روانی) تفاوت دارد. با توجه به این نکته مهم، ناسازگاری اولیه آیات، از میان برداشته می‌شود.



بررسی حل تعارض آیات ذکرِ ناظر به آرامش مهرداد ویس کرمی - سید رضا مؤدب
عنوان: بررسی حل تعارض آیات ذکرِ ناظر به آرامش مهرداد ویس کرمی - سید رضا مؤدب
حجم: 225 کیلوبایت

ديگران