فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت چيست؟
فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر
فطرت انسانی چیز خاصی نیست که بشود آن را مثل قلب و کلیه و غیره به کسی نشان داد بلکه فطرت همان آفرینش خاص الهی است که فقط به انسان داده شده و به هیچ موجودی قبل از انسان داده نشده است.
این آفرینش چند ویژگی دارد:
1- برای اولین بار به انسان داده شده
2- دین الهی منطبق با آن است
3- هرگز از بین نمی رود ولی ممکن است زیر لجن زار گناه دفن شود
نویسندگان
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
امام صادق (ع) از پدرش نقل ميكند كه فرمود: كسى كه در او حرص و ترس باشد ايمان ندارد و مؤمن، ترسو و حريص و بخيل نيست. الخصال / ترجمه جعفرى، ج‏1 ؛ ص131

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است



فیلم های اکشن و به اصطلاح بزن بزن درتقابل شخصیتِ خوب و بد داستان یک سکانس کلیشه ای و تکراری دارند. در آخرین سکانس ها وقتی شخصیت خوب بر بد غلبه پیدا می کند می بینید که تقریبا در 99.9 موارد شخصیت بد هیچگاه به دست شخصیت خوب از بین نمی رود بلکه این خود شخصیت بد است که باعث هلاکت خودش می شود.

در این منش لطایفی هست از جمله اینکه:

میثم علی زلفی

مقصود از طلب علم
ملاصدرا علم را براى مال و جاه نمى خواست و معتقد بود كه طالب علم نبايد در فكر جاه و مال باشد و مى فرمود: كسى كه علم را براى مال و جاه بخواهد موجودى است خطرناك كه بايد از او برحذر بود. او در جلسات درس اين اشعار را از مثنوى معنوى مى خواند:

بى گهر را علم و فن آموختن
دادن تيغ است دست راهزن
تيغ دادن در كف زنگى مست
به كه افتد عِلم را ناكس بدست
علم و مال و منصب و جاه و قِران
فتنه آرَد در كف بدگوهران
چون قلم در دست غدّارى فتاد
لا جرم منصور بر دارى فتاد
شرايطى را كه ملاّصدرا براى پذيرش شاگرد مطرح مى كرد عبارت بود از اينكه :

ديگران

تبار انحراف؛ پژوهشی در دشمن شناسی تاریخی
معرفي:
این کتاب فوق‌العاده جذاب، تحقیقی است با موضوع دشمن‏ شناسی با محوریت یهود‏شناسی و در یک مجموعه پژوهشی به نقش و فعالیت‌های یهود برای ضربه زدن به غیریهود می‌پردازد. این کتاب که جلد اول مجموعه تبار انحراف است به دشمن شناسی تاریخی از آفرینش تا ختم نبوت اختصاص دارد. سرفصل‌های مهم کتاب: آغاز تاریخ بنی‌اسرائیل، نخستین سازمان بنی‌اسرائیل، عصر حاکمت موسی(ع)، انحطاط بنی‌اسرائیل، کشتن پیامبران، یهود و عصر بعثت، تروریسم تاریخی یهود، از مدینه تا قدس، شهادت رسول‌الله و...
ناشران اين کتاب: ابتکار دانش
نويسندگان/مترجم: مهدی طائب


دریافت تبار انحراف
حجم: 1.08 مگابایت

میثم علی زلفی

بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم

در زمان پیامبر دو نفر بنام هیث و ماتع در مدینه زندگی می کردند. این دو آدمهای هرزه ای بودند و همواره سخنان زشت می گفتند و مردم را می خنداندند و عفت کلام را مراعات نمی کردند.
روزی این دو نفر با یکی از مسلمانان سخن می گفتند و رسول خدا صلی الله علیه و آله در چند قدمی آنها، سخن آنها را می شنید که می گفتند: هنگامی که به شهر طائف هجوم بردید و آنجا را فتح نمودید، در آنجا در کمین دختر عیلان ثقفی باش ، او را اسیر کرده و برای خود نگه دار که او زنی خنده رو، درشت چشم ، جاافتاده ، کمر باریک و قد کشیده است ، هرگاه می نشیند با شکوه جلوه می کند و هرگاه سخن می گوید، سخنش دلربا و جاذب است ، رخ او چنین و پشت رخ او چنان است و...!
با این توصیفات آن مسلمان را تحریک کردند، پیامبر فرمود: من گمان ندارم که شما از مردانی که میل جنسی به زنان دارند باشید، بلکه به گمانم شما افراد سفیهی که میل جنسی ندارند باشید (یعنی عنین )، از این رو زیبائیهای زنان را (بدون آن که خود لذت ببرید) به زبان می آورید (و موجب آلودگی دیگران می شوید).
آنگاه پیامبر آنها را از مدینه به سرزمین ((غرابا)) تبعید کرد، آنها فقط در هفته ، روز جمعه برای خرید غذا و لوازم زندگی ، حق داشتند به مدینه بیایند.

روايت بحث هاي زيادي را بدنبال دارد اما از اين ميان چند مطلب بيشتر به چشم مي خورد:

میثم علی زلفی

همین!

میثم علی زلفی

این مطلب درباره ی این پاراگراف از این وبلاگ است (آنچه بیش از همه بینندۀ آگاه را آزار می‌دهد، یهودی‌ستیزی مجیدی در این فیلم است.)

آیا بیننده ی آگاه می تواند با این تعابیر قرآن، یهودی ستیز نباشد. به نظرم فقط یک راه بیشتر ندارد و آن اینکه قرآن را کنار بگذارد.

خودتان قضاوت کنید

در مطلب زیرنظر قرآن درباره ی:

 قساوت قلب یهود، ثروت پرستی و مال اندوزی یهود، رباخواری یهود،

 لجاجت یهود، پیمان شکنی یهود، ظلم و جنایت یهود، خودخواهی یهود،

 دشمنی یهود با دیگر ملل، دشمنی یهود با اسلام، علل دشمنی یهود،

 واکنش یهود هنگام ظهور اسلام،

و  برخورد یهودیان با پیامبر اکرم(ص) بعد از بعثت را خواهید خواند.

ديگران

انسان ها فطرت و آفرینشی یکسان در انسانیت دارند. یعنی آنچه که خمیر مایه ی انسانی است در همه ی انسان ها یکی است. به همین دلیل راهکارهایی که فطرت را بیدار نگه می دارد یا فطرت را بیدار می کند بر روی همه ی انسان ها جواب می دهد و به اصطلاح جهان شمول است. اگر کسی بخواهد در برابر بیداری فطرت مقاومت کند باید ریاضت بکشد و با سختی زیاد خودش را نسبت به بیدار بودن فطرت غافل کند. البته این آدم نمی تواند فطرت را از بین ببرد. بلکه باید آن را مدفون کند.

یکی از این راهکار ها که قرآن و روایات به آن اشاره دارد توجه به فقر وجودی انسان است.

میثم علی زلفی
میثم علی زلفی

با ديدن سريال تنهايي ليلا مي خواستم مطلبي بنويسم با عنوان حماقت هاي ليلا و اطرافيان كه منصرف شدم تا اينكه اين مطلب را خواندم
من نمي دونم يكي نيست به اين دختر بگه مگه مجبوري از خونه بياي بيرون. هي بري اين ور و اون ور. خودت رو در مظان اتهام قرار بدي.

خوبه نصف بيابون هاي آمريكا رو هم چرخيدي و اينقدر خنگي!

اصلا كدوم دختري عاشق يك همچين پسري ميشه با اون قيافه و موهاش؟! كدوم پسري تو امام زاده تيپش اينطوري بوده كه اين دوميش باشه!
اگه قرار بود دخترا اينطوري عاشق پسرها بشن تا الآن همه ي بچه هاي مسجد رو زن داده بوديم رفته بود. (والا به خدا)
مثل  اين عقب افتاده ها رفت دستش رو سوزوند. بابا داستان ميرداماد جد حضرت آقا خيلي قضيش با اين فرق مي كرد. اون هم از اين يكي عقب افتاده تر عاشق اين شد.
اصلا اگر محمد رو كارگردان نمي كشت حتما زنش اينكار رو مي كرد. (شوخي نزديك به جدي)  هميشه تو فيلم يا داستان عاشقانه يكي از دو طرف بايد زود بميره يا بهم نرسن. وگرنه كارگردان بايد مرد رو تو صف نون اون هم صبح زود نشون بده كه از بي خوابي داره مي ميره! زنه رو هم در حال تميز كردن بچه و آشپزي كه اين هر دو براي مخاطب تلويزيون جذابيت نداره.
از قديم گفتن هوشي كه با يك مويز بياد يك قاشق ماست ضايعش مي كنه.
تا حالا آدم هاي زيادي به ما رجوع كردن (شايد شانس ماست) كه مي خواستن مسلمان شيعه بشه. وقتي تهش رو در مياري مي بيني عاشق يك دختر شده يا عاشق يه پسر شده.
اشكالي نداره خيلي هم خوبه اما خانه اي كه بر آب بنا شد نميشه انتظار داشت اونجا كه ما مي خوايم قرار بگيره. آب خاصيتش اينه كه بايد در جريان باشه گرنه مي گنده. تو نبايد خونت رو روي آب بنا مي كردي.!

آقاي كارگردان نمي دونم قصد شما از اين سريال چيه! اما اگه قصدت اينه كه براي بچه هاي مذهبي و مسجدي زن پيدا كني. ما خودمون هزار تا دختر و پسر خارج نرفته آفتاب نديده كه هزار بار از اين دختر و پسر خنگول و عقب افتاده باهوش تر و متدين ترند سراغ داريم!

ما را به خير تو اميد نيست شر مرسان!


+ بعد نوشت: تو برنامه هايي مثل ماه عسل و ... از دختر ها و پسرهاي شيعه شده يا تغيير مرام داده دعوت مي كنن.تا بحال يكي از اينها براي نمونه مريم مقدس نبوده قبل از شيعه شدنش. اصلا خاصيت غرب اينه، اگه كسي بر مي گرده و شيعه ميشه از پوچي و بي هدفيه. نه مريم مقدس بودن!

++اگه قرار بود به دختر ما پيغام بده بهتر بود يك دختر آمريكا رفته  رو نشون بده كه از شدت پوچي و لذت گرايي به اين سمت حركت مي كنه.

میثم علی زلفی