فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت چيست؟
فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر
فطرت انسانی چیز خاصی نیست که بشود آن را مثل قلب و کلیه و غیره به کسی نشان داد بلکه فطرت همان آفرینش خاص الهی است که فقط به انسان داده شده و به هیچ موجودی قبل از انسان داده نشده است.
این آفرینش چند ویژگی دارد:
1- برای اولین بار به انسان داده شده
2- دین الهی منطبق با آن است
3- هرگز از بین نمی رود ولی ممکن است زیر لجن زار گناه دفن شود
نویسندگان
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
امام صادق (ع) از پدرش نقل ميكند كه فرمود: كسى كه در او حرص و ترس باشد ايمان ندارد و مؤمن، ترسو و حريص و بخيل نيست. الخصال / ترجمه جعفرى، ج‏1 ؛ ص131

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

عمر سعد کسی است که به تعهدات استکبار دل خوش کرده بود اما استکبار نه گندمی به او داد و نه جوئی!

میثم علی زلفی

سنگ دل شدن كاري ندارد فقط كافي است بنشيني پشت لب تاب و مدام از مشكلات جامعه ات بنويسي. به اين فحش بدهي به آن فحش بدهي ، راهكار هاي فراواني در جهت حل مشكلات ارائه كني، اما وقتي فقيري از كنارت رد مي شود شيشه ماشين را بالا بكشي و يك فحش نثار جمهوري اسلامي كني بعد گاز بدهي و بروي!

انگار بي تفاوتي جزئي از راهكارهاي ماست!

آخر رسيدگي به يتيم و فقير كه كار ما نيست! ما بايد زود برويم از وقتمان استفاده كنيم و يك پست جديد بگذاريم و جواب پست ها را بدهيم!


يا حسين يتيم نوازي را از تو ياد گرفتيم اما مثل يزيديان عمل مي كنيم. بياييم اين شب ها هيچ فقيري را رد نكنيم حتي اگر مطمئنيم دروغ مي گويد.

میثم علی زلفی

لطفا مطلبی راجع به دورغ و دروغگویی برایم بگذارید در محیط کارم افرادی هستند که مدام دروغ می گویند و غیبت می کنند.

این 2 مطلب را مطالعه کنید و بعد هر وقت لازم شد قسمتی از آن را بالای سرتان در محیط کار بزنید.
دریافت فایل دروغ1 pdf
حجم: 146 کیلوبایت

دریافت فایل دروغ2 pdf
حجم: 243 کیلوبایت
دریافت فایل دروغ1 word
حجم: 59.3 کیلوبایت

دریافت فایل دروغ2 word
حجم: 54.4 کیلوبایت


‌این فایل یک صفحه بیشتر نیست. بیشتر برای چاب مناسب است.

دریافت در مذمت دروغ و دروغگو.pdf
حجم: 231 کیلوبایت

در مذمت دروغ و دروغگو word
حجم: 39.8 کیلوبایت

میثم علی زلفی

این را از اساتید حوزوی خودم می گویم. آنچه در فقه و اصول از بزرگانی که هم لباس رهبری اند یاد گرفته ام را می گویم.
همانطور که می دانید اصول فقه برای این است که بهتر روایات معصوم و  افعال و گفتارشان را بفهمیم و خدای ناکرده چیزی به آنها نسبت ندهیم.
اگرچه این علم برای فهم بهتر روایات است اما در زندگی هم بسیار قابل استفاده است. یکی از درس های اصول فقه فهم دلالت عمل و فعل است ...

میثم علی زلفی

اول بخوانيد: اينجا و اينجا

آبراهام لينكن مي گويد:

"شیفتگی و دلبستگی به آرامش ایام گذشته، برای شرایط طوفانی کنونی راه به جایی نمی‌برد. وهله کنونی پر از سختی و مشکلات است و ما باید در همین شرایط رشد کرده و قامت برافرازیم. 

در موقعیت تازه ای هستیم پس باید به شکل تازه‌ای فکر کرده و عمل نماییم. ما باید خود را رها کنیم؛ آن موقع می‌توانیم کشورمان را حفظ کنیم."

اين شيفتگي به گذشته از هر جنسي كه باشد و از هر جنسيتي،ظاهرا چيز خوبي نيست و بايد با آن مبارزه كرد و جنگيد تا بتوان هر لحظه دنياي بهتري را ايجاد كرد. اما چيزي كه در اين شيفتگي به گذشته نگاه را معطوف به خودش مي كند. پيش كسوتان هر علم و فني هستند كه علوم و فنون را طي كرده اند و بنايي بر نظرات خود بپا كرده اند. چطور مي توان فهميد كه نظراتشان بوي شيفتگي به گذشتشان را نمي دهد و سراسر نو گرايي است و تجدد خواهي؟

آيا در تقابل پيشكسوتان و جوانان اين جوانان نيستند كه بيش از هر كسي به گذشته تعلق خاطر  ندارند؟ آيا مي شود ملاكي براي اين حرف لينكلن پيدا كرد تا بتوان فهميد چه كسي خطي انگاري مي كند و شيفته ي افكار گذشته اش است؟

اگر بپذيريم كه اقتضاي چشم صيقلي ديدن است و نه غير، و بر اين مبنا بخواهيم با توجه به مشترکات انسانی یعنی همین به نظر رسیدن‌های یکسان پدیدار ها و تفسیر یکسان از وضعیت‌ها درباره ي هم و شيفتگي هايمان به گذشته قضاوت كنيم راه آنقدر باز نيست كه بتوان اميدوار بود.

آيا لينكلن امر صيقلي را قبول نداشته يا منظورش از شيفتگان به گذشته عده اي خاص بوده است كه با اين حرف قصد بيرون انداختن انها از دايره ي علوم را داشته است؟

میثم علی زلفی

آيا مي دانستيد كه همه مراجع حق حكم كردن را دارند و در مسئله اي مثل حج يا شبيه آن هر كدام اجازه دارند حكم به تعطيلي آن كنند و اطاعت بر بقيه به شرطي كه يقين به اشتباه او نداشته باشند واجب است حتي حاكم (يعني اداره كننده ي امور مسلمين)، ولي در تعارض حكمها ، حكم ولي فقيه است كه نافذ است و لازم الاجرا.

+ بهتر است متدين هايي كه خيلي آتش تندي در خاموش كردن يك واجب دارند. جلوتر از اين همه مرجع حكم نكنند. بگذارند اگر آنها كوتاهي كردند ان شاء الله نوبت به اينها مي رسد. (البته اگر فكر نمي كنند كه مراجع يك مشت پيرمرد ساده لوح هستند كه در دفاترشان مملو از عناصر ضد انقلاب است).

+ ملي گرا ها و ضد دين ها هم كه تكليف شان مشخص است. پول هاي رژ و ماتيك و سفر اروپايي و كالاهاي لوكس خارجي آنها كم نمي شود. اما خودشان را دلسوزترين مردم ايران نشان مي دهند. بيچاره فقرا كه ملعبه ي دست اين ها هستند.

+در شهر قم كه از شهرهاي فقير ايران محسوب مي شود براي فقرا هشت ميليارد كمك مردمي جمع شد. آن وقت در محله هاي لوكس نشين تهران به سختي يك ميليارد جمع آوري شد. تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل.

+ فرمود ً وَ مَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهاجِراً إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً(100 نساء)

و كسى كه هجرت‏كنان از خانه خويش به سوى خدا و رسولش درآيد و در همين بين مرگش فرا رسد، پاداشش به عهده خدا افتاده و مغفرت و رحمت كار خدا و صفت او است.

+ اگر دلمان به حال خودمان مي سوزد. بهترين كاري كه مي شود انجام داد راه اندازي كمپين هايي است كه انحصار مديريت حج را از دست آل سعود خارج مي كند و دست ما را براي رساندن نداي مهدي فاطمه باز تر. اين شهادتت ها، راه باز كنِ معبر هاي باز نشدني است اگر قدر بدانيم.

میثم علی زلفی

بعد از خواندن اين مطلب بخوانيد

وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ في‏ ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ (روم 21)

و يكى از آيات او اين است كه براى شما از خود شما همسرانى خلق كرد تا به سوى آنان ميل كنيد و آرامش گيريد و بين شما مودت و رحمت قرار داد و در همين نشانه هايي است براى مردمى كه تفكر كنند

چند نكته:
1- وجود محبت و مودت در خانواده به معني اطاعت و الزام به اطاعت پذيري نيست. گاهي وقتها ديده مي شود كه زن ها يا مردها همديگر را به اطاعت مجبور مي كنند و به اين آيات استشهاد مي كنند.

میثم علی زلفی