فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت چيست؟
فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر
فطرت انسانی چیز خاصی نیست که بشود آن را مثل قلب و کلیه و غیره به کسی نشان داد بلکه فطرت همان آفرینش خاص الهی است که فقط به انسان داده شده و به هیچ موجودی قبل از انسان داده نشده است.
این آفرینش چند ویژگی دارد:
1- برای اولین بار به انسان داده شده
2- دین الهی منطبق با آن است
3- هرگز از بین نمی رود ولی ممکن است زیر لجن زار گناه دفن شود
نویسندگان
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
امام صادق (ع) از پدرش نقل ميكند كه فرمود: كسى كه در او حرص و ترس باشد ايمان ندارد و مؤمن، ترسو و حريص و بخيل نيست. الخصال / ترجمه جعفرى، ج‏1 ؛ ص131

یکی از رفتارهای عجیب در جامعۀ ما بد و بی‌راهی است که «برخی» بی هیچ دغدغه‌ای رودررو و خیلی ریلکس، نثار طلاب و روحانیون می‌کنند. برای آنها مهم نیست که چرا و چقدر ناراحت‌اند؛ مهم، وجود یک «عمامه به سر» است که آن هم الآن در مقابلشان  شرف حضور دارد.
اما اینکه موضوع (از کیفیتِ بدِ نانی که خریده تا حقوق‌های نجومیِ آن مهندس و دکتر)، چه ارتباطی به این آقای طلبه دارد کسی نمی‌داند.
عجیب‌تر اینکه گاهی همین رفتار غریب صرفاً برای تفریح از برخی سر می‌زند. جمعی نشسته در یک ماشین چند صدمیلیونی آرام نزدیک می‌شوند. شیشه را پایین داده فحش آب نکشیده‌ای را با صدای بلند به طلبۀ ایستاده در صف اتوبوس می‌دهند و با شلیک خنده دور می‌شوند. عجیب‌تر از آن، بی‌خیالی و  حتی خنده‌های اطرافیان است.
اما در غیر این مورد چه جور بشود که طرف جرأت کند رودررو به دیگری به جای «شما» بگوید «تو». اگر هم گفت می‌داند جد و آبادش یک به یک شماره خواهند شد؛ تازه اگر خدا رحم کند و کار به مشت و تیزی نرسد.
 برگرفته از وبلاگ امید پیشگر

نظرات  (۹)

چی بگم ... خودم ی چزایی از آخوندها میبینم بعضا خیلی ناراحت میشم.
پاسخ:
خب آخوندا هم یه چیزهایی از خیلی ها می بینن که خیلی ناراحت می شن.
نارحتی هر کسی هزار دلیل دارد، هر وقت ربطش به این طلبه خاص معلوم شد تازه این سوال مطرح است که آیا  حق بی ادبی دارد یا نه؟
۱۷ دی ۹۵ ، ۱۱:۲۷ کمی خلوت گزیده!
اون کلیپه رو دیدید که توی مترو، دختره انگار یه طلبه دیده داره دنبالش میرهمی جیییییییغ میکشه: «آقای آخوند، من شوهر میخوااااام، شوووووهر!»؟
وای خیلی بده... جیغ میکشه ها!
من میتونم بفهمم که خب خیلی بهش سخت ده بوده قاطی کرده، ولی نمیدونم چه توقعی داشته اونموقع از اون آقای آخوند، به قول خودش!
ول هم نمیکنه... کلی جیغ و داد میکنه و درخواستشو از آقای آخوند چندبار با جیغ طلب میکنه: شوووووووهر! :)))
خیلی بده...
الان اینو خوندم یاد اون افتادم...
پاسخ:
شاید فکر می کردی اون آخونده تو جیبش شوهر داره
من بودم بهش می گفتم با این اخلاق کی شوهر تو میشه آخه!
۱۷ دی ۹۵ ، ۱۱:۳۲ حامد عبدالهی
قبول دارم که بعضی ها برای تفریح اینکارو میکنن. اما باید گفت دلیل اصلی اون، بدبینی مردم و جامعه نسبت به دینه. اصولا هر کسی لباس دین تنش کرد، بیشتر بهشون ضربه زد! این تقصیر اون عده ایه که در لباس دین گناه میکنن. مثل اون دختر خانم محجبه ای که با هزار تا پسر رابطه داره! پسرا با دیدن اون دختر، دیگه اعتمادشون از هر چه دختر محجبه ست از بین میره! و همچنین نسبت به دین!
مدتهاست ما در غفلت فرو رفتیم و بعضیا با یه سری اهداف خاص تونستن جامعه رو نسبت به دین بدبین کنن!
مثالش همین آقای روحانی! یا هاشمی! یا خاتمی! اینا همون دشمنای خودی هستن که دارن از درون کشور رو نابود میکنن. تازه از این دولت هم بابتش حقوق میگیرن...
پاسخ:
ما نگفتیم متدین نما ها نیستند و ضربه نزدن بنده میگم باید مردم به این فهم برسن که بین آدم ها تفاوت بگذارند و برای هر آدمی بر اساس رفتار اون آدم تصمیم بگیرند نه اینکه صنفی عمل کنند مثلا چون صنف رانند ها به چیزی معروف اند حق نداریم هر رانند های رو متهم کنیم یا صنف مغازه دار ها یا بازاری ها و ...
ضمن اینکه افرادی مثل آقای روحانی و هاشمی و ... ثمره ی همین عدم تفکیک افراد از اصناف هستند. یعنی مردم چون دیدند فلانی ریش دارد یا لباس روحانی دارد به آن اعتماد کردند که کار غلطی است.
بلکه باید ببیند چقدر این روایت با او هم خوانی دارد:
امام صادق (ع): «فاما من کان من الفقهاء: صائناً لنفسه، حافظاً لدینه، مخالفاً علی هواه، مطیع لامر مولاه، فللعوام این یقلدوه» - هر کدام از فقها که صیانت نفس دارد، از دینش محافظت می‌نماید، با هوای نفس مخالفت می‌کند و امر مولای خود (ائمه‌ی معصومین –ع) را اطاعت می‌کند، پس بر مردم است که از او تقلید کنند. (وسائل الشیعه، ج 27، ص 131)

+ آیا آقای هاشمی و روحانی با هوای نفس مخالفت می کند که در کاخ می نشیند آیا امام به مردم دستور داده که از هر کسی تقلید کنند و تبعیت؟؟؟
+ بنده کسی که تدین ندارد را تایید نمی کنم فقط می گویم آنکه ظاهر تدین را دارد باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و بعد به او اعتماد شود.
۱۷ دی ۹۵ ، ۱۱:۳۸ کمی خلوت گزیده!
البته بگم ها!
عین همین اتفاق برایافتاده خود من پیش اومده چون چادری ام...
کنار خیابون ایستاده بودم، هنوز اقدام به رد شدن از خیابون هم نکرده بودم و سرم تو گوشیم بود، کاری هم به کسی نداشتم، که یهو یه پیرمرده شیشه ی ماشینشو داد پایین یه فحش خیلی زشت به خودم و رهبرم داد رفت! من دهنم وا مونده بود یعنی!
یه بار دیگه هم توی مترو یه خانمی که تو در قطار وایساده بود داشت با یکی بحث میکرد، دستمو گذاشتم رو شونه اش (شاید یه نمه اشاره کردم) گفتم حالا خانم بیا برو شما، چون وسط راه بود، بعد ییهو دیدم شارپ! دوستش کوبید تو گردنم گفت « تو خفشو چادریِ ...» که خیلی زشت بود اون سه نقطه هه... حالا من: «بی تربیت! :/»
قشنگ تا چند دیقه سنگینی دستش رو گردنم بود!
پاسخ:
بله درست می فرمایید تقریبا متدینین تحت این بی ادبی های بی دلیل قرار دارند
البته یک نکته گفتنی است تحمل ما بر این مصائب از تدین است ولی بیداری آنها نسبت این مسئله هم لازم است.
۱۷ دی ۹۵ ، ۱۴:۰۷ کوثر متقی
:(
در مواجهه با بچه حزب اللهی ها همین هستش (ریش دار ها) 
اینم روی خیلی دردهای دیگه که دلیلش معلوم نیست
فرهنگ قشنگی نداریم در حال حاضر
پاسخ:
بله فرهنگ مناسبی نداریم در این زمینه

به قول شاعر:
تنها نه منم از تو کند صد گله بسیار *** بل گشته من من صفتم نقطه پرگار
باید که کمی به کنم این کرده ی کردار*** یا آنکه زنم قفل بر این نفس سبکبار
۱۷ دی ۹۵ ، ۲۰:۵۰ آسیه سادات بنیادی
سلام. 
متاسفانه این فقط مربوط به طلبه ها نمیشود اکثر اصناف جامعه ما بار ظالمانه یک چنین اتهامات و برخوردهای کلی رو به دوش میکشند. در مورد طلبه ها اوضاع از این جهت بدتر است که طلبه بنده خدا رو ظاهرا نماینده خدا میبینند هر چی طلب از دنیا و اخرت دارند را سرش هوار میکنند.
از ان طرفش هم هست بعضی هم اخوند که میبینند فکر میکنند تالی تلو پیامبر خداست و دست بوس هستند!
بارها شاهد دو طرف ماجرا در مورد همسرم بوده ام البته در دو طرفش آدم را تحت فشار میگذارد. صبر میخواهد واقعا.
خدا رو شکر ما خانمها عمامه نمیگذاریم!

پاسخ:
خدا به شما اجر دهد
ان شاءالله این فرهنگ زشت را دیگر نبینیم
۱۸ دی ۹۵ ، ۱۵:۰۰ فرناز فرزان
سلام
مسخره کردن دیگران از نظر قرآن ظلم و اگه فرد مسخره کننده توبه نکنه ظالم محسوب میشه و خداوند در قرآن به این گونه افراد وعده ی عذاب الهی داده و این عذاب حتمیه. خیلی وقتا بلاهایی تو زندگی سرمون میاد و علتشو نمی دونیم چون انسان فراموشکاره یادش میره چند تا دل شکونده چقدر انرژی منفی به دیگران داده و ... 
وقتی ما کسی رو نمی شناسیم و واقعا نمی دونیم گناهکاره یا بی گناه و مسخره می کنیم بر اساس درجه اون فرد پیش خدا باید منتظر جواب خداوند باشیم: هلاکت دنیوی، حبط اعمال، فراموشی خداوند، ارتداد، مسخره شدن متقابل در زمان و مکان دیگر، حسرت در قیامت، خواری و عذاب اخروی.
اما بهترین اسلحه ای که خداوند در این جور موارد به مومنینی که آزار می بینند داده صبر و یاد خداوند. مومنین به خدای خودشون ایمان دارند و می دونند هیچ ظلمی بی جواب نمی مونه پس نباید ناراحت باشند چون اون عده پاسخ عملشونو از خدا می گیرند. شما که نمی دونید سر سرنشینان اون ماشینی که فحش دادند و تحقیر کردند چه بلایی اومده؟ 
در آخر این که عمل صحیح به احکام الهی سخته! خیلی سخته! مسخره میشید  بی احترامی می کنن حتی باید از مال و جانتون هم بگذرید و خوش به حال کسی که ارزش هاشو فدای خوش آمد دیگران نمی کنه و هدفش در زندگی رسیدن به کمال و نزدیکی به خداوند.



پاسخ:
سلام
تشکر از حضورتون و حرف های خردمندانه ای که زدید
۱۹ دی ۹۵ ، ۱۵:۰۰ سیّد محمّد جعاوله
احسنت
متشکرم.
پاسخ:
تشکر از حضورتون
بله
ظاهرا مقصر همه چیز طلبه ها هستند حتی بد اخلاقی زن و مرد در خانه
پاسخ:
و حتی زمین خوردن بچه مردم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی