فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت چيست؟
فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر
فطرت انسانی چیز خاصی نیست که بشود آن را مثل قلب و کلیه و غیره به کسی نشان داد بلکه فطرت همان آفرینش خاص الهی است که فقط به انسان داده شده و به هیچ موجودی قبل از انسان داده نشده است.
این آفرینش چند ویژگی دارد:
1- برای اولین بار به انسان داده شده
2- دین الهی منطبق با آن است
3- هرگز از بین نمی رود ولی ممکن است زیر لجن زار گناه دفن شود
نویسندگان
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
امام صادق (ع) از پدرش نقل ميكند كه فرمود: كسى كه در او حرص و ترس باشد ايمان ندارد و مؤمن، ترسو و حريص و بخيل نيست. الخصال / ترجمه جعفرى، ج‏1 ؛ ص131

وقتی می خواهیم به اسناد کلی و بالادستی رجوع کنیم باید بدانیم که ایدئولوژی و فکر سازنده ی این قبیل سند ها در تک تک کلمه ها لحاظ شده است.
از طرفی می دانیم که تفکراتی مثل اسلام و لیبرالیسم نقیض ذاتی همدیگر هستند چرا که لیبرالیسم به معنی اصالت الاباحه و آزاد بودن در انجام هر کاری است در حالی که اسلام پنج حکم واجب حرام مستحب مکروه و اباحه را در برخود با افعال دارد.

فلذا در برخورد با سندهایی مثل سند 2030 که یک سند کلی است دو گونه می توانیم برخورد کنیم

1- از اول قبول نکنیم به خاطر وجود تفکر نویسندگان سند که مخالف تفکر ماست

2- قبول کنیم و از مزایای آن استفاده کنیم

خب وقتی می خواهیم از سند و مزایای آن استفاده کنیم خودش دو معنی دارد

الف- استفاده از مزایای محتوایی سند

ب- استفاده از مزایای روشی و روش های اجرایی آن

در مورد اول یعنی مزایای محتوایی باید گفت در این صورت باید تک تک واژه های تاثیر گذار این قبیل اسناد را به فرهنگ خودمان بر گردانیم و تفسیر کنیم مثلا واژه ی توسعه یا آزادی یا خانواده یا ایجاد عدالت و یا فقر زدایی و....

که این یعنی عملا شما دارید سند جدیدی می نویسید و به آن عمل می کنید و لذا امضاء کردن چنین اسنادی به چنین دلیلی بی معنی و دوباره کاری است و فقط مسخره کردن خود است چون به هیچ کدام از بند های این قبیل اسناد عمل نشده و حتی به تفسیر آن هم عمل نشده است.


اما در مورد دوم یعنی مزایای روشی باید گفت که باز هم روشها متاثر از تفکرات اند و بی تاثیر نیستند به این نمونه توجه کنید:

در قوانین یونسکو درباره خشونت نسبت به همجنس گراها آمده است

«خشونت ها شامل خشونت فیزیکی، خشونت جنسی و روانی و قلدری است  ..... تحمیل آسیب یا ناراحتی از طریق تماس فیزیکی، حملات لفظی، مبارزه و یا روش های روانشناسانه قرار گرفته است.»

می خواهیم منطبق با این قانون روشهای آنها را پیاده کنیم بنابر این:
آیا حد شرعی لواط بر همجنس باز را باید جاری کرد یا باید بدلیل خشونت فیزیکی از آن چشم پوشی کرد؟
اگر از این روش جلوگیری بگذریم:
آیا نهی از منکر ذیل حملات لفظی قرار می گیرد یا خیر؟
اگر از این روش هم دست بر داریم:
آیا گفتن اثرات استمناء یا همجنسگرایی و مضرات آن با روشها و تکنیک های روانشناسی تحت این بند قرار می گیرد یا خیر؟؟

پس معلوم می شود اینها می خواهند روح تفکر لیبرالی یعنی لِسِفِر را پیاده کنند یعنی بگذار هر کسی هر چه می خواهد انجام دهد.

یعنی عملا تمامی روش های شما به این ترتیب زیر سوال می رود. چون در اصل، این روشها مبتنی بر یک مبناست که در آن مبنا اختلاف دارند

+ بیائیم با مردم صادق باشیم و بگوئیم که دنبال پیاده کردن اسلام نیستیم

+ مطلب نسبتا مرتبط پارامتری مغفول در علوم و ایده های اسلامی

نظرات  (۴)

اینها خودشون از اسلام پیاده شده اند
چه طلب می کنی مومن؟
پاسخ:
کدوم منظورته؟ 2030 یا سندهای خودمان
شوخی می کنی یا جدی میگی؟
۱۱ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۳۹ مهتابگردان ...
در مورد سند 2030، آنچه مسئله ی اصلی است، ساز و کارهای حکمرانی مندرج در لایه های ظاهر و باطن متن است که موجب سلب تدریجی حاکمیت ملی ما (حداقل) در عرصه ی آموزش می شود. 
حضرت آقا فرمودند: "اصل کار غلط است". مسئله ی اصلی "اعمال نفوذ" غرب "به طور رسمی" است.
پاسخ:
بله دزست است
اصلا اعمال نفوذ بواسطه ی همین واژه های مشترک و جهل مردم نسبت به این واژه ها و احیانا و در نگاه خوشبینانه غفلت خواص از این واژه هاست

تشکر ازحضورتون
۱۱ خرداد ۹۶ ، ۲۲:۳۶ شرمندهٔ یابن الحسن
تشکر
پاسخ:
تشکر از حضورتون
۱۲ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۵۱ فرناز فرزان
ممنون
پاسخ:
تشکر از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی