فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت چيست؟
فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر
فطرت انسانی چیز خاصی نیست که بشود آن را مثل قلب و کلیه و غیره به کسی نشان داد بلکه فطرت همان آفرینش خاص الهی است که فقط به انسان داده شده و به هیچ موجودی قبل از انسان داده نشده است.
این آفرینش چند ویژگی دارد:
1- برای اولین بار به انسان داده شده
2- دین الهی منطبق با آن است
3- هرگز از بین نمی رود ولی ممکن است زیر لجن زار گناه دفن شود
نویسندگان
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
امام صادق (ع) از پدرش نقل ميكند كه فرمود: كسى كه در او حرص و ترس باشد ايمان ندارد و مؤمن، ترسو و حريص و بخيل نيست. الخصال / ترجمه جعفرى، ج‏1 ؛ ص131

شما طلبه ها:

اول اینکه چون خیلی خیلی شوت هستید و مثل لیبرال ها و سلبریتی ها از فضای رسانه ای بی خبرید نمی دونید برای ریا کاری لازم نیست حتما تن رو مقابل گلوله توپ و تانک قرار بدید. بلکه با یک 2000 تومنی و یک عکاس خوب میشه همین کار رو کرد.

دوم اینکه چون سوادتون نمی رسه و درس دین نخوندید و اصلا نمی دونید انبیاء برا چی اومدن. نفهمیدید ریا کاری یه امر قلبی است. پس اگه با زیرپوش و ناشناس می امدید بین مردم و در قلبتون توجه غیر خدا رو قصد می کردید به حول و قوه الهی ریا محقق می شد که متاسفانه بخاطر سواد کمتون این همه اذیت شدید تا ریا کنید.

سوم اینکه مگر نمی دونید دین یک امر شخصیه و فقط نماز و روزه و اینهاست و اصلا کاری به انسانیت و کمک به هم نوع و مسائل اجتماعی و اینها نداره.

چهارم اینکه آقای طلبه بنده سوال دارم که آیا معنی هم نوع رو می فهمی یا نمی فهمی؟؟؟

اگه می فهمی بگو ببینم هم نوع تو کیه؟؟ مگه هم نوع تو یمنی ها و عراقی ها و لبنانی ها و آفریقایی ها و ضعیفان و مستضغفان و بد بخت ها نیستند. اینها که تو داری کمکشان می کنی هم نوع تو نیستند اینها اصلا آدم نیستند اصلا انسان نیستند. اینها فقط هم کشور تو اند.

اینها موجوداتی اند برای عکس گرفتن. درست مثل درخت یا طبیعت زیبا!! حالا گاهی طبیعت هم زشت می شود اما آدم دوست دارد عکس بگیرد.

تازه من در اینکه یمنی ها و فلسطینی ها و عراقی ها و سوریه ای ها و مستضعفان و گرفتاران عالم هم نوع ما باشند هم شک دارم .البته شک که نه قطع دارم بخاطر همین ،از کشته شدن و مُثله شدن و بدبختی آنها هم حرف نمی زنم.


هم نوع هر کس، هم فکر اوست. همان که برای کشته هایش شمع روشن می کند. همان که مدام خاکش را به شکل وحشیانه ای در مقایسه با آن به تاراج می برد. یا فرهنگش و هویتش را که همین الآن از انها بالاتر است به تمسخر می گیرد!!


بدون شک شما موجوداتی که هر موجود مظلوم و ضعیفی را بخاطر خدا دوست دارید و به کمکش می آیید را فاقد درک درستی از محاسبات جهانی می بینم. محاسباتیکه در آن «من» مهمترین عامل زندگی است. و چون من، دفاع از مردم مظلوم را منافی منافع شخصی خودم می بینم. کاری ندارم که خداوند چه گفته است. هر چه می خواهد گفته باشد. از سگ هم که دفاع می کنم منافع دنیایم را می بینم. این را می بینم که دوست دارم در خانه ام یکیشان را داشته باشم. روزه هم اگر بگیرم علتش تناسب اندامم است و ربطی به دین ندارد.


به هر حال از من به تو نصیحت با دین و دیانت و خدایت به جنگ من نیا که بد می بینی!!



میثم علی زلفی

نظرات  (۱)

سلام
مگه همه ی طلبه ها اینجوری اند؟
پاسخ:
سلام
ببخشید یکمی خیلی خیلی دیر شد

قطعا همه طلبه ها اینطوری نیستند اما تعداد قابل توجهی از آنها اینگونه اند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی