فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت چيست؟
فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر
فطرت انسانی چیز خاصی نیست که بشود آن را مثل قلب و کلیه و غیره به کسی نشان داد بلکه فطرت همان آفرینش خاص الهی است که فقط به انسان داده شده و به هیچ موجودی قبل از انسان داده نشده است.
این آفرینش چند ویژگی دارد:
1- برای اولین بار به انسان داده شده
2- دین الهی منطبق با آن است
3- هرگز از بین نمی رود ولی ممکن است زیر لجن زار گناه دفن شود
نویسندگان
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
امام صادق (ع) از پدرش نقل ميكند كه فرمود: كسى كه در او حرص و ترس باشد ايمان ندارد و مؤمن، ترسو و حريص و بخيل نيست. الخصال / ترجمه جعفرى، ج‏1 ؛ ص131

کاش به جای حجاب، حیا اجباری بود

شرف اجباری بود، راستی و درستی اجباری بود

کاش داشتن معرفت و وجدان اجباری بود

کاش یه ذره انسانیت اجباری بود

مادری به فرزند خویش می گفت : نمی خواهد نماز بخوانی برو آدم باش. غافل از اینکه مسیر آدم شدن از نماز عبور می کند. نماز وسیله ای برای عبور از گناهان است. درست مثل آچارهای بزرگ برای باز کردن خرمهره های غول آسا، بدون آچار نمی شود مهره ها را باز کرد. با وجود آچار و بدون استفاده از آن هم نمی توان پیچ ها و گره ها را باز کرد. نماز و حجاب و همه ی دستورات دین وسیله ای هستند برای عبور از جاده ی گناه. بی آن نمی شود و با آن هم بدون استفاده نمی شود. حجاب حکم خداست اگر کسانی خوب از آن استفاده نمی کنند دلیل بر بی حجابی گروه دیگر نیست.

 من نمی دانم نویسنده اصلی این متن در سرش چه چیزی بوده و برای چه این متن را نوشته است ولی همین قدر می دانم که اگر اجبار چیز بدی است پس اجبار حیا و معرفت و راستی و درستی دیگر چه معنی دارد.

و بر فرض که حجاب اجباری است آیا کسی آنها را مجبور کرده که معرفت و شناخت نداشته باشند آیا کسی آنها را مجبور کرده که درستکار نباشند و یا اینکه شرف را به سخره بگیرند.

اصلا مگر می شود فهمیدن را اجباری کرد مگر می شود درست بودن را اجباری کرد. یا انسانیت را اجباری کرد. آن که این حرف را  زده از اول بدنبال بی حجابی خودش بوده است وگرنه نه دغدغه حیا داشته است و نه انسانیت و نه معرفت.


بعضی ها با فرافکنی و فرار رو به جلو می گویند اصلا هر فسادی که هست زیر سر همین مذهبی هاست. این خانم های چادری هستند که زیر چادرشان هزار گناه می کنند و این مردان ریشو هستند که در پناه ریششان هزار گناه می کنند اما ما ظاهر و باطنمان یکی است دیگر کسی طمع به آنچه مخفی شده ندارد. شوهر های چشم پاکمان هم با دیدن این و آن تحریک نمی شوند. اصلا 90 درصد متدینین مفسدند و دروغگو.

در جواب باید گفت قربان ظاهر و باطن یکسان شما بشوند آنها که می شوند. با این همه آرایش صورت و کاشت گونه و پروتز لب و رنگ مو و جراحی بینی چقدر خوب ظاهر را شبیه باطن نشان می دهی. تو که از ظاهر خودت هم راضی نیستی و آن را طور دیگری نشان می دهی چطور باور کنیم که باطنت فریبکارانه و از روی ریا نیست؟

از قدیم گفته اند با حلوا حلوا دهن شیرین نمی شود. اگر به شما بگویند کسی بدون تمرین قهرمان دو جهان شد احتمالا از خنده خواهید مرد. چرا که چنین مردی فقط در بین معلولین می توانسته این مقام را کسب کند یا اینکه از خالی بندهای قهار است. مردانی که فکر می کنند بدون هیچ تمرین تقوایی توانسته اند قهرمان میدان شهوت باشند احتمالا یا بین پیر زن ها زندگی می کنند یا مردانگیشان دچار اختلال است وگرنه دستگاه سرعت سنج سالم تمام حرکات ماشین ها را نشان می دهد.

این چشم های ناپاکی که به دنبال دختران مردم در خیابان های مختلف شهر حرکت می کنند این شماره هایی که رد و بدل می شود آیا دختران محجبه و پسران مسجدی اند. ا گر این جمعیت اندکی که مخفیانه گناه می کنند 90 درصد هستند پس این جمعیت آشکار چند درصد هستند.

پیامبر فرمود: حیا پرده ای است که اگرافتاد دیگرامید به هدایت در شخص نداشته باش و فرمود: گناهی که پنهان باشد از حیای شخص است ولو اندک باشد و گناهی که آشکار شد از بی حیایی شخص است اگر چه کم باشد.

واقعا به دنبال چه هستیم دین داری یا .....

نظرات  (۴)

۱۰ دی ۹۳ ، ۱۳:۵۱ یامهدی(عج)

سلام.قبلا لینکتون کرده بودم،حالا که گفتین دیدم لینک نشدین...

هرچی سعی کردم کلا نشد که بشه...

دلیلش چیه به نظرتون؟

پاسخ:
سلام برادر
فعلا لینک قبلیم رو بگذارید ظاهرا بلاگ توسط بقیه وبلاگ ها تحریم شده
http://alizolfi.persianblog.ir/
کلا جای بحث خیلی داره.
ولی با زیر سوال بردن شعر مخالفم.درحالیکه با قسمتهایی از حرفهای شمام موافقم.
پاسخ:
البته اگر منظورتان از شعر ، شعر سپید باشد من هم موافقم اصل آن را.
اما انتشار آن در بین مردم و برداشت های نابجایی که از این متن می شد من را بر آن داشت تا کمی به آن بپردازم
از این که به ما خشکه مذهب ها سر زدید و با حضورتان به ما طراوت دادید و ما را تره مذهب کردید متشکرم
۱۵ دی ۹۳ ، ۱۱:۳۱ همه افکارم-تک جمله های ناب
سلام دوست خوبم
ممنون که از وبلاگم بازدید میکنین
ممنون بخاطر تذکرتون،ای کاش خصوصی نفرستین تا بقیه خواننده ها هم در جریان نظرات خوب و سازندتون قرار بگیرن..
من یه مدتی هست که درگیر کارهام هستم و نمیتونم بموقع و دراسرع وقت به دوستهای خوبم سربزنم اما حتما سرمیزنم
پاسخ:
اگه دوست داشتید نظرم را در کامنت بنویسید و با اسم بنده نشر دهید.
به هر حال از این که سر زدید تشکر

سلام رفیق

واقعیتش اینه که دنبال دینداری نیستیم هرکس میخواهد یه جوری از دست غرائضش خلاص شه که دست به هر کاری میزنه و این با دینداری و تقوا مخالفت داره 

پاسخ:
سلام داداش
خوشحالم کردی
البته از دست غرائز خلاص شدن که امکان نداره اما میشه اون رو مهار کرد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی