فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت چيست؟
فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر
فطرت انسانی چیز خاصی نیست که بشود آن را مثل قلب و کلیه و غیره به کسی نشان داد بلکه فطرت همان آفرینش خاص الهی است که فقط به انسان داده شده و به هیچ موجودی قبل از انسان داده نشده است.
این آفرینش چند ویژگی دارد:
1- برای اولین بار به انسان داده شده
2- دین الهی منطبق با آن است
3- هرگز از بین نمی رود ولی ممکن است زیر لجن زار گناه دفن شود
نویسندگان
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
امام صادق (ع) از پدرش نقل ميكند كه فرمود: كسى كه در او حرص و ترس باشد ايمان ندارد و مؤمن، ترسو و حريص و بخيل نيست. الخصال / ترجمه جعفرى، ج‏1 ؛ ص131
قبلش اینجا را هم بخوانید.

انس یکی از ابزار های ترساندن انسان ها و استعمار و استثمار آنهاست.
بنده آدمی بودم که از بچگی بسیار سرما می خوردم و با قرص و آمپول و داروهای شیمیایی مانوس بودم.

سه چهار سال پیش با دوستی آشنا شدم که طب سنتی کا ر میکرد و اصلا ارادتی به طب جدید نداشت. وقتی با هم صمیمی تر شدیم برایم بیشتر از طب سنتی حرف می زد حرف هایی که از شنیدنش تعجب می کردم. مثلا آدم راحت با فلان دم کرده  یا جوشانده ،سرماخوردگیش خوب میشود و هزینش 1000 تومان هم نمیشه. ما هم تا دلت بخواد دستش می انداختیم و سر بسرش می گذاشتیم. می گفتیم آره بیاییم مثلا سرما خوردگی رو با دم کرده خوب کنیم آخرش با روماتیسم قلبی بمیریم. چرا چون شنیده بودیم اگه سرماخوردگی خوب نشه تبدیل به رماتیسم میشه. به هر حال کلا باوری به طب سنتی نداشتم.
تا اینکه در جریان یک بیماری خاصی که مدت های زیادی بهش مبتلا شدم از دکترهای طب جدید دل بریدم و کم کم حرف های رفیقم برایم پررنگ تر می شد. هرچه بیشتر می خواندم بیشتر پی به ماهیت توخالی و پوچ طب جدید می بردم. مخصوصا بعد از اینکه متوجه شدم انگلیسی ها این طب را با زور وارد ایران کرده اند.

مطالعات نسبتا خوبی در طب سنتی انجام دادم والبته دوستانی داشتم که هرجا سوال داشتم بنده را راهنمایی می کردند. بعد از چند وقت به خودم نگاه کردم و دیدم الان حدود دو سال است که حتی یک آمپول آنتی بیوتیک نزدم و حتی یک قرص هم برای درمان سرما خوردگی نخورده ام. بیماری هم که گرفتارش شده بودم کم کم با همین درمانها کمرنگ شد.

البته کار به همین جا ختم نشد و وقتی دختر کوچکم مریض شد او را هم با همین داروهای گیاهی درمان کردم. اما یک مشکل باقی بود!!! چه مشکلی؟ هنوز قلب مادرش آرام نبود. مادرش را سوار ماشین کردم و بچه را به سمت دکتر بردم.

دکتر - خانم چیزیش نیست. گوشش که سالمه، گلوشم چرک نداره

خانم- مطمئنید آقای دکتر؟

دکتر –  بله ولی اگه می خواید مطمئن بشید!!! یک آنتی بیوتیک می نویسم شبها مصرف کنه!

خانم –  برا چی مگه نگفتید چیزیش نیست؟

دکتر –  بله اما کار از محکم کاری عیب نکنه.

خانم درحالی که قلبش آرام گرفته با یک نگاه معنا دار به من می فهماند که راست گفتی!

بیچاره خود دکتر ها هم شاید می دانند که با 1000 تومان می شود سرماخوردگی را درمان کرد اما چون ما اصرار می کنیم مجبور می شوند آنتی بیوتیک بنویسند!!!! به جای سفارش به چند دم  کرده ساده


+حرفم این است با انس شروع می کنند و با ترس تو را در آن انس نگه می دارند و در آن حالت، خوشحالی که با علم روز و در زندگی روز پیش می روی.

نظرات  (۵)

هرچند مثالتان از طب سنتی بسیار جالب بود اما اشاره دقیقی به مطلب انس فرمودید که خیلی عالی بود جای تامل بسیار دارد
پاسخ:
هرچند تشکر کنم بسیار کم است از این سرزدن ها
۰۸ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۵۵ آسیه سادات بنیادی
سلام.
عرف و نظام پزشکی بیمار ما را به حساب طب جدید نگذارید! 
در دنیا تجویز آنتی بیوتیک یک چیز خیلی خاصی است و پزشک در مورد تجویز داروهاش تحت نظر نظام پزشکی است و باید پاسخگو باشد حتی به داروساز داروخانه!
متاسفانه در ایران کسی زیر دست یک پزشک می میرد کسی جوابگو نیست! تازه پزشکان ائتلاف میکنند که فلان قشر را که علیه ما حرف زده دیگر جراحی نمیکنیم!
اما طب سنتی هم فجایع کم نداشته این سالها و متاسفانه دکان شده برای خیلیها و بازار تجاری! از آشنایان خود بنده متاسفانه در یکی از این مراکز به کما رفت، بنده خدا را برای رفع سردرد فصد کردند و بنده خدا که کم خونی داشت در عرض چند دقیقه به کما رفت.
یا دوستی که در یکی از این مطب ها کارآموزی میکرد میگفت به طور تصادفی وارد کارگاه داروسازی استادش رفته و دیده برای معجون های رفع ریزش مو قرص ال دی پودر میکنند استفاده میکنند!
متاسفانه فرهنگ بیمار ما از هر ابزاری برای تامین روحیه کلاشی استفاده میکند. 
شخصا معتقدم فرهنگ ما رو به اضمحلال وحشتناکی رفته است جوری که سرکه انگبین صفرا میفزاید و ارده هزار مغز بلغم میآورد!
بنده که سعی میکنم نه به این راحتی ها حرف یک دکتر جدید را گوش میکنم و نه به دام کلاشان طب سنتی میافتم... البته روش مبتنی بر تغذیه را چه در طب جدید چه در طب سنتی بسیار میپسندم و برکات دیدم.
امیدوارم همه به هیچ دارویی و درمانی چه مدرن چه سنتی نیازمند نشویم.
سپاسگزارم
پاسخ:
سلام
بنده هم در طب جدید مطالعه کرده ام و هم طب سنتی و هم روایات طب اسلامی (تاحدودی)
مبنا و شیوه ی درمانی در طب جدید و طب سنتی شاید بتوان گفت هیچ ربطی به هم ندارد.
شاید بخواهیم با نظام فاسد پزشکی خودمان از طب جدید دفاع کنیم. یا نظام پزشکی فاسد دیگر کشورها را متعالی و انسانی نشان دهیم. اما هیچکدام راه درستی برای نشان دادن صحت طب جدید نیست و همچنان برای آن اعتباری ایجاد نمی کند و صرف اینکه درمانی رخ می دهد نشان از کارآمدی نیست.
به صفحه تلگرام دکتر خیر اندیش بپیوندید بیشتر دستان می آید که چه فسادی است طب جدید (گفتم طب جدید نه نظام پزشکی ایران)
دکتر خیر اندیش فقط 32 بیماری را با یک حجامت بسیار ساده درمان می کند. نیازی هم به این همه تنوع دارویی و سرکیسه کردن مردم نیست. اینها یک نمونه است و بهتر است برای آشنایی بیشتر و آگاهی بیشتر به تلگرام ایشان وصل باشید. بارها و بارها دکتر خیر اندیش و روازاده و بزرگان طبی ایران برای طبابت سنتی زندانی شده اند. حتی مرکز حجامت ایشان را پلمپ کردند اما تلاش این بزرگمردان در عرصه ی برگرداندن طب سنتی و البته اسلامی به متن جامعه امروز ثمر داده است و مافیای قدرت مجبور شده است که طب سنتی را در دانشگاه آموزش دهد و امسال به لطف خدا بودجه ای برای طبیبان و پزشکان سنتی تصویب شد. البته مردم خود بزودی ،با باز شدن دست اطباء سنتی خواهند دید که طب جدید طبلی توخالی بیش نبوده است که برای درمان فکری جز سرکیسه کردن مردم ندارد.

شما مثال فصد را در طب زدید برای ابنکه بدانید فصد جزء سخت ترین کارهای طب است. تشخیص در نیاز به فصد را 1 به صد درست تشخیص نمی دهند. حالا چه کسی این کار را کرده و چه شده و ... خدامی داند. اما همین فصد اگر درست تشخیص داده شود حداقل 10 بیماری را درمان می کند. کاری به این سادگی که هزینه ای ندارد را با آن همه سیستم و مافیای پزشکی طب جدید مقایسه می کنید.بله نباید اشتباه سیستم و نظام و افراد را پای طب گذاشت ما هم قبول داریم ما هم راجع به طب جدید صحبت می کنیم آیا طب جدید روش درمانی راحتی جز قرص خوردن و آمپول زدن که آن هم صد عارضه ی جبران ناپذیر دارد می تواند معرفی کند که درمانی معجزه گر باشد و ده ها مریضی را همزمان درمان کند. اگر قرار باشد به خاطر آنچه دیده ایم و خطاهایی که از طب دیده ایم چیزی را ترک کنیم. قطعا و یقینا باید طب جدید را ترک کنیم. چرا که این همه فساد که در نظام سلامت دنیاست آن هم نظام سلامتی که مبتنی بر درمان است نه مبتنی بر پیشگیری همه از مفاسد همین طب جدید است. پاره کردن شکم ها با هر بهانه ی ساده و غیر ساده ای به راحتی، مخفی نگه داشتن روش ساخت داروها در کمپانی های مختلف دارویی دنیا ، مانع شدن از ورود مردم به یادگیری و فراگیری طب جدید لااقل در حد ابتدائیات و .... اینها همه و همه از روح صهیونیستی این طب مرگبار خبر می دهد.
حالا امروز آمده اند همان حرف اطبای گذشته خودمان را به خودمان می زنند که بیایید پیشگیری کنید. آدم های ناحسابی این را که خودمان انجام می دادیم شما ما را به اینجا کشاندید. خودتان لایه ازن را سوراخ می کنید بعد به خاطر تعمیرش ما باید تشکر کنیم. خودتان آلودگی صوتی درست می کنید بعد ما باید به خاطر رفعش تشکر کنیم. اینها همه ثمرات نوع اندیشه و نگاه یهود و صهیونیسم جهانی است.

به هرحال آنچه که قصدم از آوردن این مطلب بود نشان دادن انس و اثرات روانی وابستگی به هر چیزی است و یکی از آن سیستم مافیایی طب جدید در دنیا (دقت کنید) در دنیا است.

تشکر
۰۹ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۰۰ آسیه سادات بنیادی
سلام. مساله تشخیص در طب جدید بر پایه آزمایش و وشعیت بالینی بیمار است اما طب سنتی متاسفانه از ابزار آزمایش بی بهره است و این ضعف بسیار بزرگ و خطرناکی است.
قطعا یکسره طب جدید یا سنتی را رد کردن اشتباه است!
در مساله انس و تلقین با حضرتعالی موافقم و افسونگری انرا در  طب سنتی و وابستگان ان هم به وضوح میبینم.
اینکه ما خودمان چیزی داشتیم حالا شما به ما میدهید حرف جدلی ای بیش نیست. مثلا دیده ام که موسلیوم پاکسازی و منقح شده آلمانی را با اسفرزه دکان عطاری یکی میبینند و میگویند ببینید از همین اسفرزه ما چنین داروی موثری تولید شده! واقعا از ناآگاهی و جدلگرایی است این حرف.
یا مقوله تغذیه محوری که در طب اسلامی و سنتی است دنیایی متفاوت از جنبش تغذیه محوری در طب جدید است اگر چه از دید من عامی پزشکی نخوانده به نظر یک چیز می آید. ان جریان مدام زیر میکروسکوپ آزمایشگاه کجا و این آرای حدسی و گمانی و بدون آزمایش کجا؟؟
یکی از بستگان بنده به علت مصرف داروهای گیاهی یکی از معتبرترین اطبای سنتی که نامشان را نمی اورم دچار شک کبدی شد و اگر ادامه میداد دچار نارسایی کبدی میشد... 
در کنارش کسی که مدام نزد این دکتر و ان دکتر میرفت با چند ماه پرهیزها و دمنوشهای یک عطار ساده از دکتر بی نیاز شد!
طب سنتی را یکسر مثبت و طب جدید را یکسر باطل دانستن خود خطای خود را فریاد میزند.
شخصا خانواده ام از طب سنتی آسیبهای فراوان دیده اند و آنچه به چشم دیده ام را نمیتوانم ندیده بگیرم. لذا در کلیت از سب طنتی بیشتر میترسم چون نظام روش شناختی منقحی که مبتنی بر سنجش و آزمون باشد ندارد!
از ادامه بحث عذرخواهم. خیلی جای بحث ندارد.
موفق باشید
پاسخ:
از توضیحاتی که دادید تشکر
در بسیاری موارد با شما موافقم اما نمی توانم به سبب مطالعاتم دامن بسیار آلوده ی طب جدید را نبینم همچنین نمی توان دامن طب سنتی را به آن آلودگی که شما از آن یاد می کنید ببینم
مسئله مورد بحث ما زمانی قابل ادامه است که شما با مطالعات خودتان به بحث طب ورود کنید و نسبت به مبانی و روش های آن قضاوت کنید نه به صرف دیده ها و شنیده ها.
چرا که عدم شناخت در تفاوت مبانی منجر به قضاوت ناصحیح می شود همین کاری که شما و خیلی دیگر انجام می دهند. مثلا شاید در مبنای طب سنتی شوک کبدی و ... بی معنا باشد ولی شما قضاوتتان را در مبنای طب جدید بنا کرده اید و داور را در تشخیص صحت، طب جدید گرفته اید و لذاست که چون طب سنتی نتیجه ای منطبق با طب جدید نداده است آن را محکوم می کنید. پر واضح است که چنین قضاوتی ناصحیح است چرا که قاضی خودش یک سمت دعواست.

در مورد تشخیص ، دکتر طب سنتی بدرد بخوری که ابایی در استفاده از  روش های تشخیص طب جدید داشته باشد هنوز ندیده ام اما قطعا در درمان با هم سنخیتی ندارند.
اتفاقا اسفرزه ی دکان عطاری بهتر از اسفرزه منقح شده زیر آزمایشگاه است. این را چند سال دیگر حتما اعلام خواهند کرد که همان اسفرزه را بخورید. (مطالبی که آیت الله تبریزیان در درس خارج طب خودشان در این زمینه مطرح می کنند حتما گره ذهنی شما را باز خواهد کرد.)
به هر حال تشکر از وقتی که گذاشتید.
۰۹ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۰۹ آسیه سادات بنیادی
سلام.
بله حق با شماست بنده نه پزشکی خوانده ام نه طب سنتی و قادر به تشخیص علمی در این باره نیستم ... برای همین هم عرض کردم بحث کردن ندارد!
تنها به عنوان یک اسفاده کننده از خدمات این دو جریان، مشاهداتم رو عرض کردم. 
ضمن اینکه واقعا برایم جالب است روشهای تشخیص و درمان این دو جریان رو به شکل مقایسه ای بدونم. اگر منبع موثقی در این باره سراغ دارید معرفی بفرمایید.
متشکرم
پاسخ:
سلام
بهترین منابع سخنرانی های دکتر خیر اندیش است که در تلگرام ایشان و یا مرکز درمانی ایشان در تهران قابل تهیه است.
یه داروسازی می گفتن بیشترین درصد تاثیر داروهای شیمیایی به خاطر قدرت تلقین مصرف کننده ی اونه!

پاسخ:
به احتمال زیاد همین است که گفته اند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی