فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت چيست؟
فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر
فطرت انسانی چیز خاصی نیست که بشود آن را مثل قلب و کلیه و غیره به کسی نشان داد بلکه فطرت همان آفرینش خاص الهی است که فقط به انسان داده شده و به هیچ موجودی قبل از انسان داده نشده است.
این آفرینش چند ویژگی دارد:
1- برای اولین بار به انسان داده شده
2- دین الهی منطبق با آن است
3- هرگز از بین نمی رود ولی ممکن است زیر لجن زار گناه دفن شود
نویسندگان
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
امام صادق (ع) از پدرش نقل ميكند كه فرمود: كسى كه در او حرص و ترس باشد ايمان ندارد و مؤمن، ترسو و حريص و بخيل نيست. الخصال / ترجمه جعفرى، ج‏1 ؛ ص131

بسم الله الرحمن الرحیم
واقعا جای تاسف دارد که رسانه ملی خبر مرگ یک ضدانقلاب و رادیکال سخت با مواضع اصولی انقلاب اسلامی را طوری عنوان کرد که گویی یک قهرمان ملی دار فانی را وداع گفته.
در ادامه به بحثی مهم اشاره می شود:

🔹 چرا حضرت امام روح الله (ره) ابراهیم یزدی و نهضت آزادی را خطرناکتر از منافقین میدانست؟

شب گذشته ابراهیم یزدی دبیرکل گروهک غیر قانونی نهضت آزادی درگذشت.
درباره او، جریان نهضت آزادی و خیانت های بیشمار آنها به اسلام و ایران حرفهای بسیاری برای گفتن وجود دارد اما فوت او بهانه خوبی برای بازخوانی بخش مهمی از تاریخ انقلاب است؛ نامه سال 66 حضرت امام به وزیر کشور دولت میرحسین موسوی در بهمن 66.

ماجرا از این قرار است که در آستانه انتخابات مجلس سوم، علی اکبر محتشمی پور وزیر کشور وقت نامه ای به امام روح الله (ره) می نویسد و از ایشان می پرسد آیا نهضت آزادی که خیانت های متعددی به کشور کرده بود، صلاحیت حضور در انتخابات را دارد یا خیر؟ اما پاسخ امام «فراتر از رد صلاحیت نهضت آزادی برای حضور در یک انتخابات» بود، امام به «حیات سیاسی آنها برای همیشه» پایان داد و نهضت آزادی را «خطرناک تر از منافقین» دانست چون  اولا «التقاط فکری» داشتند (تلفیق اسلام و لیبرالیسم) و  ثانیا به دنبال «وابستگی ایران به آمریکا» بودند. مطالعه متن کامل این نامه بسیار ضروری و درس آموز است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای محتشمی، وزیر محترم کشور (ایده الله تعالی)
در موضوع نهضت به اصطلاح آزادی مسائل فراوانی است که بررسی آن محتاج به وقت زیاد است.

آنچه باید اجمالاً گفت آن است که پرونده این نهضت و همین‌طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت می‌دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است، و در اینباره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است، و حمل به صحت اگر داشته باشد، آن است که شاید آمریکای جهانخوار را، که هرچه بدبختی ملت مظلوم ایران و سایر ملتهای تحت سلطه او دارند از ستمکاری اوست، بهتر از شوروی ملحد می‌دانند. و این از اشتباهات آنها است.

در هر صورت، به حسب این پرونده‌های قطور و نیز ملاقات‌های مکرر اعضای نهضت، چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها، که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند ملتهای مظلوم بویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خورد که قرنها سر بلند نمی‌کرد، و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند، و ضرر آنها، به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تاویلهای جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروه‌کهای دیگرف حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان بیشتر و بالاتر است.

«نهضت آزادی» و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند و با فقه اسلامی آشنا نیستند. از این جهت، گفتارها و نوشتارهای آنها که منتشر کرده‌اند مستلزم آن است که دستورات حضرت مولی الموالی امیرالمومنین را در نصب ولات و اجرای تعزیرات حکومتی که گاهی بر خلاف احکام اولیه و ثانویه اسلام است، بر خلاف اسلام دانسته و آن بزرگوار را نعوذبالله تخطئه، بلکه مرتد بدانند! و یا آنکه همه این امور را از وحی الهی بدانند که آن هم بر خلاف ضرورت اسلام است.

نتیجه آنکه نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‌اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود، و نباید رسمیت داشته باشند.

والسلام علی من اتبع الهدی. ‌توفیق جنابعالی را از خداوند تعالی خواستارم.
روح الله الموسوی الخمینی

سایت رسمی استاد مهدی امینی↙️↙️
www.revayatgaranfath.ir
کانال روایتگران فتح انقلاب اسلامی↙️↙️
https://telegram.me/ravimehdiamini
اینستاگرام روایتگران فتح ↙️↙️
www.instagram.com/revayatgaranefath

میثم علی زلفی

نظرات  (۳)

۰۷ شهریور ۹۶ ، ۰۱:۲۱ علی اسمعیلی
ابراهیم یزدی که در یک صحبت می گفت من از مشاورین نزدیک امام بودم و همیشه با ایشان مشورت داشتم نمی دانستم امام ایشان را اینگونه خطاب داشتند
پاسخ:
حیلی ها در همین انقلاب خودشان را یار غار امام می دانستند و از امام خاطره های متعدد تعریف می کردند اما مشاور یا همپای کسی بودن به معنی هم فکر و همراه بودن نیست

خدا را شکر که متوجه شدید
البته بنده هم نمی دانستم
۰۷ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۴۷ آب‌گینه موسوی

عجب!

چقدر زوایای دید متفاوت است!

 

 

پاسخ:
همینطور است
اما نمی توان به سادگی از کنار نامه امام رد شد
۰۷ شهریور ۹۶ ، ۱۹:۱۶ سیّد محمّد جعاوله
احسنت
پست خوبی بود.
پاسخ:
خواهش می کنم
قابلی نداشت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی