فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت چيست؟
فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر
فطرت انسانی چیز خاصی نیست که بشود آن را مثل قلب و کلیه و غیره به کسی نشان داد بلکه فطرت همان آفرینش خاص الهی است که فقط به انسان داده شده و به هیچ موجودی قبل از انسان داده نشده است.
این آفرینش چند ویژگی دارد:
1- برای اولین بار به انسان داده شده
2- دین الهی منطبق با آن است
3- هرگز از بین نمی رود ولی ممکن است زیر لجن زار گناه دفن شود
نویسندگان
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
امام صادق (ع) از پدرش نقل ميكند كه فرمود: كسى كه در او حرص و ترس باشد ايمان ندارد و مؤمن، ترسو و حريص و بخيل نيست. الخصال / ترجمه جعفرى، ج‏1 ؛ ص131

آینه شو ، جمال پری طلعتان طلب   جاروب زن به خانه و پس میهمان طلب

المومن مرآة المومن، مومن آینه ی مومن است.

1-    آینه هیچگاه به انسان دروغ نمی گوید. مومن هم هیچگاه به دروغ دوستش را نمی فریبد.

2-    هرچه آینه شفاف تر باشد حسن ها و عیب ها بهتر پیدا ست دوست هرچه مومن تر، عیب ها و حسن هایمان در او هویدا تر است.

3-    لازم نیست آینه سخن بگوید، همینکه خودم را به او عرضه کنم صفاتم را بروز می دهد، دوست مومن هم همین طور است بدون اینکه بگوید تو خودت عیب ها و حسن هایت را می فهمی

4-    آینه از شیشه است باید مواظب بود نشکند،مومن لطیف است باید مواظب باشیم اگر عیبمان را گفت او را نشکنیم

5-    آینه اگر بشکند باز آینه است. مومن را اگر شکستی باز آینه است و عیوب را نشان می دهد. حتی بیشتر از قبل.

6-     آینه را اگر کثیف شد فورا دور نمی اندازند مخصوصا اگر قدیمی و خاطره باشد آن را پاک می کنند، دوست مومن هم اگر گناه کرد دورش نمی اندازند به او کمک می کنند تا توبه کند.

7-    آینه باعث می شود که انسان حس خوبی نسبت به خودش داشته باشد. مومن نیز همیشه باعث می شود که شما حس بهتر بودن داشته باشی.

8-    آینه ها محدب و معقر دارند و فقط آینه ی صاف و تخته که فاصله ها رو حقیقی نشون میده و مومن چون بر صراط مستقیمه تنها کسیه که می تونه فاصله ما رو تا خدا نشون بده

9-    آینه بازتاب دهنده ی نور و روشناییه و شما با آینه می تونید به هر جایی نور و روشنایی رو بفرستین .از مومن هم همیشه نور صادر می شه و اگر اون رو به عنوان نماینده ی خودت بفرستی روشنایی آفرینه.

10-    آینه هیچگاه قصد مغرور کردن ما یا افسرده کردن یا فریب دادن ما رو نداره و این ماییم که از فرصتی که آینه برای شکرگذاری به خاطر زیبایی یا هشدار به خاطر پیری و ... می دهد درست استفاده نمی کنیم

11-    دل تا آینه نشود نمی تواند رخ یار را نشان دهد. قرآن می فرماید دل بعضی از سنگ هم سخت تر است. (ثم قست قلوبهم من بعد ذلک فهی کالحجارة او اشد قسوه) سنگ که نمی تواند آینه باشد.

12-    آینه تا نور نباشد چیزی را نشان نمی دهد لذا مومن آینه ی مومن است نه کافر و بی دین. یکی آینه است چون صاف و زلال است و دیگری هم نور دارد پس با نور ایمان به آینه ی برادر مومنش نگاه می کند و عیوبش را می بیند و می فهمد و می پذیرد.

منی که می خواهم امام زمانی باشم،  باید مومن باشم تا بتوانم نور امام زمان را با قلبم منعکس کنم.  باید آینه باشم تا بتوانم لیاقت پیدا کنم تصویر امام زمان را روی دو قرص چشمانم داشته باشم.

آینه شو ، جمال پری طلعتان طلب       جاروب زن به خانه و پس میهمان طلب


پی نوشت:

دعای قرار گرفتن جلوی آینه:
الحمدُ لِلّه الّذی أحسَنَ و أکمَلَ خَلقی و حسَّنَ خَلقی و خَلَقَنی خَلْقا سَویّا و لم یَجعَلْنی جبّارا شقیّا. الحمدُ لِلَّه الّذی زَیَّن مِنّی ما أشان من غیری. اللّهمَّ کما أَحسَنتَ خَلقی فَصلِّ على محمّدٍ و آلِ محمّد و حسِّنْ خُلقی و تَمِّمْ نِعمتَک عَلَیَّ و زَیِّنّی فی عُیونِ خَلقِک و جَمِّلنی فی عیونِ بَریَّتِک و ارْزُقنی القبولَ و المهابةَ و الرّأفةَ و الرّحمةَ؛ یا أرحم الرّاحمین.

ستایش سزاوار خدایى است که بدنم را زیبا و بى ‏نقص آفرید و خلقت مرا نیکو گرداند و در اندامم کم و زیادى قرار نداد و مرا زورگو و بى‏ رحم نساخت. پروردگارى را ثنا مى‏ گویم که اندام‏هایى از مرا که در دیگران زشت کرده بود، آراست. پروردگارا، چنان که ظاهر بدنم را نیکو گردانیدى بر محمّد و خاندانش درود فرست و خوى مرا نیز نیکو گردان و نعمتت را بر من کامل کن  و مرا در دید مخلوقاتت بیاراى و در دید آفریدگانت زیبا کن و پذیرفته شدن کردار و شکوه و مهرورزى و بخشایش را نصیبم ساز؛ اى مهربان‏ترین مهربانان.

میثم علی زلفی

آینه ی ایمان

مومن

نظرات  (۲)

۲۷ دی ۹۳ ، ۲۰:۴۹ قاسم بهرامیان
زیبا بود.
پاسخ:
ذهنت قشنگ میبینه!
۲۸ دی ۹۳ ، ۰۰:۱۸ صــــــــــــراط
سلام

درمان اعتیاد به شبکه های اجتماعی به روزم


منتظرتان هستیم


یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی