فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت چيست؟
فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر
فطرت انسانی چیز خاصی نیست که بشود آن را مثل قلب و کلیه و غیره به کسی نشان داد بلکه فطرت همان آفرینش خاص الهی است که فقط به انسان داده شده و به هیچ موجودی قبل از انسان داده نشده است.
این آفرینش چند ویژگی دارد:
1- برای اولین بار به انسان داده شده
2- دین الهی منطبق با آن است
3- هرگز از بین نمی رود ولی ممکن است زیر لجن زار گناه دفن شود
نویسندگان
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
امام صادق (ع) از پدرش نقل ميكند كه فرمود: كسى كه در او حرص و ترس باشد ايمان ندارد و مؤمن، ترسو و حريص و بخيل نيست. الخصال / ترجمه جعفرى، ج‏1 ؛ ص131

💠بسمه تعالی💠

💥آب را گل نکنیم!

در مورد #درست یا #غلط بودن اقدام امروز مردم بر علیه رئیس جمهور می اندیشم و یاد یک واقعه تاریخی می افتم که به این مضمون در  کتاب تاریخ سیاسی صدر اسلام تالیف آقای رسول جعفریان در مبحث "جنگ احد" خوانده ام:

"در #جنگ_احد زمانی که اوضاع بر مسلمانان دشوار شده بود، یکی از مسلمانان در این هنگام متوجه یکی از مسلمانان شد که در دوران جاهلیت پدر او را کشته بود. در این لحظه که دشمن از روبرو حمله می کرد او هم یکی از مسلمانان را به عنوان قصاص خون پدرش به شهادت رسانید!                                                                                                                                              بعد از جنگ احد، رسول اکرم(ص)  دستور دادند که در جلوی مسجد قبا،آن شخص را گردن زدند و شفاعت کسی را هم در مورد وی نپذیرفتند و فرمودند اعلام کرده بودم هر چه در جاهلیت بوده را فراموش کنید.

با خود اندیشیدم که  مصداق کسی در حین نبرد با دشمن به #تخریب_خودی‌ها مشغول می شود کیست؟ در یک طرف رئیس جمهور را می بینم که در حالی که دشمن بر روی #تخریب_سپاه_پاسداران متمرکز شده او هم از پشت خنجر می زند و در حالی که همه مردم، زبان به تحسین اقدام موشکی سپاه گشوده اند، در جمع فعالان اقتصادی  در یکم تیر  96چنین سپاه را تخریب می کند: "...اقتصاد را به دست دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه کسی جرأت رقابت ندارد..."

ناخودآگاه مصداق جریان فوق را جناب روحانی می بینم.
در گوشه‌ی دیگر ذهنم، مردمی را می بینم که با دیدن جناب روحانی و به یاد آوردن بیانات ایشان در جمع فعالان اقتصادی و تبلیغات ریاست جمهوری، او را در جبهه داعش و آمریکا تصور می کنند و به صورت خود جوش،  در #روز_قدس احساسات خود را به خادم ملت ابراز می دارند! شاید هم بعضی از آنها از خانواده ی شهدای عملیات اخیر باشند که از اقدام سپاه دلشان خنک شده و رئیس جمهور، با سخنان نسنجیده، نمک بر زخم آنها پاشیده یا از مردمی که به دلیل رای ندادن به وی، آنها را #خشونت_طلب معرفی کرده...یا کسانی که به ایشان رأی داده و اینک #پشیمان شده اند!

هر چه به ذهنم فشار می آورم به  جناب روحانی حق نمی دهم که ناراحت شود: آخر در ادامه‌ی همان سخنان جناب روحانی، از #تحمل همدیگر سخن می گوید و چه کسی سزاوارتر از رئیس جمهوری که احساسات مردم خود را تحمل کند چون ایشان رئیس جمهور بد اخلاق ها و کم حوصله ها هم هست همان گونه که رئیس جمهور برخی از #هنجارشکنانی که خیابانها را به بهانه ی رقصیدن مختلط برای جشن پیروزی ایشان، به لجن گناه آلوده کرده اند، نیز بود!

بالاخره  از قدیم گفته اند :"مردم بر دین حاکمان خود هستند."
مگر نه این است که ایشان در اوج شادی ملت از حملات موشکی سپاه، از پشت به آنان خنجر می زند و زمانی که رئیس جمهور خودش معنای #وحدت_ملی را رعایت نمی کند، متاسفانه گروهی از مردم هم  با الهام از ایشان متوجه نیستند که در روز قدس باید علیه اسرائیل و آمریکا شعار بدهند نه رئیس جمهور خودمان

اینجاست که صدای آواز هنرمند محبوب ایشان (شجریان) در ذهنم می پیچد که شعر سعدی را با صدایی زیبا چنین می خواند:

از دشمنان برند شکایت به دوست
چون دوست، دشمن است، شکایت کجا بریم؟

پرزیدنت روحانی نباید فراموش کند که مردم ایران هشتاد میلیون نفر هستند و ایشان - با اگر و اما- وکیل بیست وسه میلیون نفر است و بیش از این با فرافکنی، سعی نکند باعث زحمت مردم ایران شود چرا که مردم ما هنوز نه از اسب افتاده اند و نه از اصل!

مردم ایران، می خواهند بدانند بالاخره نتیجه‌ی #برجام چه شد و آفتاب برجام به کجا تابید که کسی آن را ندیده است؟! مردم ایران هشیار تر از آن هستند که با رد گم کردن بتوان آنها را فریفت و منتظر تحقق وعده های اقتصادی ایشان هستند.
گروهی دیگر، در فضای آزاد ایجاد شده دوست دارند نظرات خودشان را ابراز کنند.

در تعجبم که کسانی دم از آزادی #فتنه_گران می زنند و از سویی به دنبال #بگیر_و_ببند مردمی هستند که در فضایی مسالمت آمیز شعارهایی داده اند!

اگر چند دقیقه  شعار دادن #جُرم است، پس جرم کسانی که در فتنه ی 88  هشت ماه کشور را به آشوب کشیده اند و جناب روحانی آنها را برادر خطاب می کند، با چه ترازویی قابل سنجش است؟!

💥نتیجه نهایی: جناب روحانی از برجام ناامید شده و با فرافکنی و سخنان تفرقه افکنانه، در صدد تخدیر عقل و شعور ملتی است که نشان داده، بسیار زیرک تر از امثال ایشان است و بهترین دشمنی با دولت جناب روحانی این است که فضا را آرام نگه داریم تا ماهیت وعده های ایشان – از جمله دور کردن سایه ی جنگ از کشور- آشکار شود و وعده های سرخرمن انتخاباتی ایشان، محقق شود...این همه اضطراب ایشان از روشن شدن حقیقت دولت تدبیر و امید است و در فضایی آرام است که رأی دهندگان به ایشان به حقیقت پی خواهند برد...

البته احتمال طراحی این حرکات از جانب #اتاق_فکر_اصلاحات_و_اعتدال برای #مظلوم_نمایی، منتفی نیست

چون حیات این دو جریان، در التهاب کاذب است. منتقدان دولت، بدانند که آرامش، نیاز مبرم کشور و دشمن فریبکاری و تزویر است... آب را گل نکنیم!

دوم تیر ماه 96 فقیر الی الله #مهرداد_ویس‌کرمی

نظرات  (۷)

۰۳ تیر ۹۶ ، ۱۹:۳۳ حصار آسمان
دقیقا همون چیزی بود که توی ذهن منه
منتها دیگه حوصله گفتنش رو به جماعتی که جز توهین و اتهام چیزی بلد نیستن ندارم!
پاسخ:
پس خدا رو شکر که بار شما رو کم کردیم
سلام
فکر میکنم این رفتار مردم در روز قدس علیه شخص دوم مملکت هر چقدر هم ازشون ناراحت باشن غلط بود همون طور که قبلا رهبری فرمودند:

این را هم عرض بکنیم؛ این که من از بعضی مسئولان و سران کشور گله‌گزاری کردم، موجب نشود که حالا یک عده‌ای راه بیفتند، بنا کنند علیه این و آن شعار دادن؛ نه، بنده با این کار مخالفم.

اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیفتند علیه او شعار بدهند، بنده با این کارها مخالفم؛ این را من صریح بگویم.
بارها به کسانی که میتوانند جلوی این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانی که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهی و مؤمنند، خب نکنند. می‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است. با احساساتشان راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند.
بخشی از سخنان رهبر انقلاب در  ۲۸ بهمن ۹۱

+البته من نفهمیدم چرا آقای روحانی تو راهپیمایی روز قدس شرکت کردند آخه یادمه بعد انتخابات در جمع طرفدارانشون گفتند به امید روزی که این مرگ بر ها جمع بشه و مگه راهپیمایی روز قدس چیزی غیر از همین مرگ بر هاست؟ :/

یاعلی

پاسخ:
سلام
رهبری فرمودند و مذهبی ها هم گوش کردند
به نظرتان ماشین زد گلوله روحانی کجا بود که اینقدر سریع رسید بهش!

بعد هم مگه  طرفدارای روحانی راهپیمایی نمی یان که روحانی بین چند تا حزب الله ی گیر افتاده
والا احمدی نژاد هنوز که هنوزه میره بین مردم و طرفداراش دورش حلقه میزنن یعنی منفور ملت هم هست
اما اینا نمی دونم چرا هر جا می رن فقط فهش و فحشا دورش رو میگیره
خودش جای سواله که طرفدراشون کجان؟؟ فکر کنم تو باغ نیاوران پیش فریدون :)))

۰۴ تیر ۹۶ ، ۱۵:۴۰ خیالِ دست
اون «فوق لیسانس» در عنوان چی میگه؟
پاسخ:
میگه پایان نامه دکترای آقای روحانی تقلبی بوده و ایشون همچنان فوق لیسانس هستند
میگه ایشون از 20 سال قبل دکترا نداشته اما خودش رو دکتر معرفی می کرده
میگه تو این شلوغ بازار یادمون نمیره آقای پرزیدنت باید پاسخگوی چه مسائلی باشه
۰۵ تیر ۹۶ ، ۱۳:۱۰ آب‌گینه موسوی

سلام؛

امروز قبل از نمازِ عیدِ فطر، اشعاری که آقای مطیعی خواند و... :)

 

من جای حضراتِ روحانی، جهانگیری و... بودم، در افق محو می‌شدم!

پاسخ:
سلام
همینطور است
اما اینها پر رو تر از این حرف ها هستند
مدعیان پوچ اندیش
۰۶ تیر ۹۶ ، ۱۵:۲۶ خیالِ دست
«مخاطب این بایدها کیست؟ خود ایشان. یعنی [مخاطب] این بایدها غیر از خود آقای دکتر روحانی و تیم کاری‌شان در دولت دوازدهم، هیچ‌کس دیگر [نیست]»
http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=36918

ظاهراً رهبری هنوز در جربان این سلب مدرک آقای روحانی از طرف شما نیستند. بد نیست به ایشان هم اطلاع دهید!

پاسخ:
سلب مدرک ایشان منجر به سلب و نفی حکم ریاست جمهوری ایشان نیست.
چرا که حضور در ریاست جمهوری با یکی از دو شرط دکتری و سابقه است.

اگر رهبری حفظ ظاهر کنند باز هم وظیفه ی ماست تا این مطلب را پیگیری کنیم.
باید به 150 نماینده ای که حکم استیضاح ایشان را به خاطر این مطلب امضا کردند اطلاع دهیم که چه شد بعد از انتخاب ایشان همه ساکت شدند
گمانم یکی از مصادیق آتش به اختیار مجلس باشد با این همه گندی که می زند و سکوتی که می کند.
چرا پیگیری نمی کند چرا شکایت آیت الله کلانتری مسکوت مانده؟؟؟
احسنت دقیق بود و عالی

به زودی سرنگون گردد هر آنکس که کند با دشمنان یاری
پاسخ:
تشکر از شما

بله همینطور است
۱۰ تیر ۹۶ ، ۰۴:۳۴ حصار آسمان
آره خدا خیرتون بده که باز این حرفا رو از رو دلم برداشتید 
پاسخ:
خداروشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی