فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت چيست؟
فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر
فطرت انسانی چیز خاصی نیست که بشود آن را مثل قلب و کلیه و غیره به کسی نشان داد بلکه فطرت همان آفرینش خاص الهی است که فقط به انسان داده شده و به هیچ موجودی قبل از انسان داده نشده است.
این آفرینش چند ویژگی دارد:
1- برای اولین بار به انسان داده شده
2- دین الهی منطبق با آن است
3- هرگز از بین نمی رود ولی ممکن است زیر لجن زار گناه دفن شود
نویسندگان
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
امام صادق (ع) از پدرش نقل ميكند كه فرمود: كسى كه در او حرص و ترس باشد ايمان ندارد و مؤمن، ترسو و حريص و بخيل نيست. الخصال / ترجمه جعفرى، ج‏1 ؛ ص131

آقایان و خانم ها مخصوصا معتقدین به لیستی رای دادن باید بدانند ثمره ی لیستی رای دادن جز خالی ماندن دست ها نیست. اولین باری که با این تفکر آشنا شدم یاد حرف یکی از استادهای  بزرگوارمان افتادم که روزی در کلاس فرمود:

اگر به فکر پاس کردن باشید یک روز یکی شما را شوت می کند. وقتی کیلیویی رای دادی یک روز فله ای تو را حساب می کنند

و دیدیم روحانی در هر دو دوره انتخاب شدنش مثل بلدزر ار روی اصلاح طلب ها رد شد و کمترین سمت ها را به آنها سپرد. و کاملا آنها را نقره داغ کرد و پشیزی قیمت فله ای آنها را هم محاسبه نکرد. ثمره ی دور شدن از انتخاب تلاش محور و مبتنی بر تقوا و نظرات اهل تقوا و دین چیزی بیش از این نیست.

اما آخرین محصول این طرز انتخاب در سازمان ملل متحد چیده شد. دیروز شاهد تحقیر ملت ایران در بیانات بزدلانه رئیس جمهور بی مایه ی منتخب مردم لیستی رای بده بودیم. بهتر است به خود آئیم و از این فرهنگ منزجر کننده ی بی تفاوتی و منفعت گرایی غیر الهی که ریشه در اومانیسم دارد دست بر داریم؛ انتهای چنین خرد منفعت گرانه ای که شهوت را مدیر و ولیّ انسان می داند چیزی جز لیبرالیسم و آزادی به نفع سرمایه داری نیست.

گوشه ی کوچکی از تفاوت انتخاب علی علیه السلام با عمامه به سری که پیشتر نسبتش را با عمامه اش در اینجا نوشته ام را بدانید.


در حاشیه‌ی سخنرانی بی ادبانه‌ی ترامپ در سازمان ملل به  نهج البلاغه رجوع می کنیم و ای کاش به علی بیشتر از دیگران اعتماد می کردیم.

علی به ما می آموزد که بر اثر تشر ترامپ به اتحادیه اروپا دل خوش نکنیم: سگ زرد، برادر شغال است. پای نیرومند خود را با عصای دشمن عوض نکنیم:

"به خدا سوگند من همچون کفتار نیستم که با ضربات آرام و ملایم (در برابر لانه ‏اش) به خواب مى ‏رود تا صیّاد به او مى‏ رسد و دشمنى که در کمین اوست غافلگیرش مى ‏کند(ولى من غافلگیر نمى‏ شوم)، بلکه(با هوشیارى تمام، مراقب مخالفان هستم) و با شمشیر برنده هوادارن حقّ، بر کسانى که به حق پشت کرده ‏اند مى‏ کوبم و با دستیارى فرمانبرداران مطیع با عاصیان ناباور مى‏جنگم، و این روش همیشگى من است تا روزى‏
که زندگى ‏ام پایان گیرد." (خطبه ششم)

"هر که دوستانش را سبک شمارد لگد مال و پایمال کردن دشمنان خود را سنگین و گران گرداند (یعنى نتواند دشمن را پایمال کند و آن را دشوار داند چون بى یار است." (غرر الحکم)

"هر که از یارى کردن ولیّ خود(خدا و رسول و امام یا کسى که در خط آنها حرکت مى‏ کند) بخوابد (و نسبت به آن بى ‏تفاوت باشد) به لگد و پامال کردن دشمن خود بیدار خواهد گردید." (غرر الحکم)

* عنوان الهام گرفته از کتاب «از رنجی که می بریم» جلال آل احمد



اندازه ی واقعی و جمعیت واقعی سالن سازمان ملل


در زمان سخن پراکنی روحانی


در زمان یاوه گویی ترامپ

میثم علی زلفی

نظرات  (۲)

۰۸ مهر ۹۶ ، ۲۱:۵۴ سوره کوثر
البته آقای روحانی توی سازمان ملل - برخلاف انتظار - سخن پراکنی نکرد و هیمنه ای از جمهوری اسلامی رو پیاده سازی کرد. 

البته اگر منفعت طلبانه و منحصر به زمان کمی نباشه.
پاسخ:
بچه ای که از کنار شلوارش آب راه افتاده هرچقدر هم الدرم بلدروم بکند معلوم است که خودش را خیس کرده
بر فرض قبول کنیم سخن پراکنی نبوده است تنبان خیس ایشون رو چه کنیم؟؟
ایشون باوری به اینکه ما می توانیم در مقابل قدرتهای استکباری مقاومت کنیم ندارد
اصلا بهش آلرژی پیدا کردم
پاسخ:
به صاحب عکس ها یا به فله ای رای دادن ها .))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی