فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت چيست؟
فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر
فطرت انسانی چیز خاصی نیست که بشود آن را مثل قلب و کلیه و غیره به کسی نشان داد بلکه فطرت همان آفرینش خاص الهی است که فقط به انسان داده شده و به هیچ موجودی قبل از انسان داده نشده است.
این آفرینش چند ویژگی دارد:
1- برای اولین بار به انسان داده شده
2- دین الهی منطبق با آن است
3- هرگز از بین نمی رود ولی ممکن است زیر لجن زار گناه دفن شود
نویسندگان
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
امام صادق (ع) از پدرش نقل ميكند كه فرمود: كسى كه در او حرص و ترس باشد ايمان ندارد و مؤمن، ترسو و حريص و بخيل نيست. الخصال / ترجمه جعفرى، ج‏1 ؛ ص131

رهبری معظم در نماز عید فطر 1396 تصریح فرمودند که جریان انقلابی اقدام و حرکاتی نکند که مدعیان پوچ گوی / پوچ اندیش طلبکار آنها شوند.


یک سوال مهم بعد از کلام رهبری این است که در زمانی که جریان فکری سرکار، یعنی جریانی که طلبکاری شرب مدامش است؛ وقتی با حرکت گروهی که متهم به انقلابی بودن هستند دوباره ژست طلبکاری به خود می گیرد چرا رهبری طوری سخن گفتند که بیش از محکوم شدن حرکت به ظاهر انقلابی ها پوچ اندیشی و پوچ گرایی و طلبکاری جریان مخالف روشن شد! و اصلا این جریان صاحب چه تفکری است که رهبری آن را پوچ اندیش و پوچ گرا و طلبکار می داند؟؟؟

با کمی گشت و گذار در سابقه ی این تفکر خواهیم دید:

---» امام به خاطر همین تفکر اجازه ورود روحانی هایی مثل آیت الله خامنه ای را داد:

 ما تجربه کردیم و دیدیم که اشخاصى که در رأس واقع شدند و از روحانیون نبودند، در عین حالى که بعضیشان هم متدین بودند، از باب اینکه آن راهى که ما مى‏ خواستیم برویم و آن راهى که‏ مستقل باشیم و با نان و جو خودمان بسازیم و زیر فرمان قدرتهاى بزرگ نباشیم، آن راه، با سلیقه آنها موافق نبود. و لهذا، چون آنجا دیدیم که ما نمى‏توانیم در همه جا یک افرادى پیدا بکنیم که صد در صد براى آن مقصدى که این ملت ما براى آن، جوانهاشان را دادند و اموالشان را دادند، نمى‏ توانیم پیدا بکنیم، ما تن دادیم به اینکه رئیس جمهورمان از علما باشد....... هر روزى که ما فهمیدیم که این کشور را یک دسته از این افرادى که روحانى نیستند، به آن طورى که خداى تبارک و تعالى فرموده است، اداره مى‏ کنند، آقاى خامنه‏ اى تشریف مى‏ برند سراغ شغل روحانى بزرگ خودشان و نظارت بر امور

(صحیفه امام جلد 16 صفحه 349)

---» امام خاطر همین ها و تفکرات آنها و حضورشان در بیت منتظری او را ساده لوح خطاب کرد و عذابش را بخاطر همکاری با این ملعون ها مفروض می دانست:

 با دلی شکسته و سینه‌ای گداخته از آتش بی‌مهریها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت می‌کنم دیگر خود دانید:
۱- سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم ⚡️منافقین ⚡️و گروه مهدی هاشمی و ⚡️لیبرالها⚡️ نریزد.
۲- از آنجا که ساده لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.
۳- دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هرچه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند.

۴- نامه‌ها و سخنرانیهای منافقین که به وسیله شما از رسانه‌های گروهی به مردم می‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان – روحی له الفداء – و خونهای پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.

(یکشنبه ۶ / ۱ / ۶۸  روح الله الموسوی الخمینی)

---» اینها همان هایی که هستند که ازادی بی قید و شرط را می خواهند و شهید مطهری درباره ی این فکر آنها می گوید:
از تولستوى حکیم معروف روسى مى‏ پرسند: ایمان چیست؟ آن را براى ما تعریف کن. مى‏ گوید: «ایمان همان چیزى است که انسان با آن زندگى مى‏کند؛ سرمایه زندگى است». واقعاً عجب جمله ساده و پرمغزى است.
ایمان همان چیزى است که بشر با آن زندگى مى‏کند. شما این جمله را مقایسه‏ کنید با طرز تفکّر یک عدّه سبک مغز بى‏ خبر و بى‏ اطّلاع که خیال مى‏ کنند دین براى بشر «سربار» است، بی دینى نوعى آزادى و سبکبارى است! اینها خیال مى‏ کنند پایبند نبودن به هر چیزى نامش آزادى است، بنابراین پایبند نبودن به عقل و انسانیّت و اخلاق و شرافت چون بالاخره هر چه هست پایبند نبودن است سبکبارى و آزادى است. امّا این حکیم عالیقدر روسى چقدر خوب ارزش «سرمایه» هاى معنوى را درک کرده است؛ او نمى‏گوید ایمان «سربار» است، مى‏ گوید «سرمایه است».
مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى، ج‏3، ص: 400

---» اینها همان هایی هستند که قیام امام حسین بر علیه مستکبرین را درس سازش میدانند

---» بیعت مردم در تحقق حکومت را مشروع بخش حق ذاتی امام می دانند

---» بر خلاف دین که دستور به أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ  .... (انفال 60) می دهد معتقدند که نیاز به نیروی نظامی نداریم (حاج آقا و اینا)

---» برخلاف عقل و دین که می گوید با دزد و راهزن نمی توان معامله برد برد کرد تمام قد اعتماد می کنند و به کفتار لبخند می زنند.(برجام)

---» فکر می کنند اسناد بالادستی غربی و لیبرال می تواند جوان ما را مسلمان مبارز و دوستدار ظهور منجی تربیت کند(2030)

---» فکر می کنند دموکراسی تنها راه نجات بشر است برخلاف دین که آمدن منجی را تنها راه می داند

---» فکر می کنند که همه بزدل بی شناسنامه ی عصر حجری از جای معدود تغذیه شونده ی متوهم بی شعور هوچی باز به جهنم رفته ی بی ادب هستند و خودشان تنها انسان های متفکر و اندیشمند زمین اند.

---» نوکری استعمار را عزت و دست روی زانو گرفتن را ذلت می دانند

---» تمام هم و غمشان اجرای کنسرت است به جای احقاق حقوق کرسنت و گاز رایگان ترکیه است

خسته شدم....

در یک کلام می توان گفت پوچی و پوچ انگاری و نیهیلیسم، ریشه در خداناباوری و عدم اعتماد به او و دست درازی به طاغوت و طاغوتی است

همین قدر بگویم اینها عاشقان کعبه ی آمال غرب اند و دلبستگی به دین و اسلام ندارند و اصلا کارآمدی دین را باور ندارند من با این قشر مسلمان آخوند لیبرال بزرگ شده ام!


نظرات  (۹)

۰۸ تیر ۹۶ ، ۱۰:۱۲ شرمندهٔ یابن الحسن
+++

بسیارعالی
پاسخ:
تشکر از حضورتون
آقا کاری نکنید بگم ظریف جان توئیتتون کنه ها
عراقچی و روانچی هم ایمیل بدست آماده فشارند
پاسخ:
ما عاشق فشارهای پوچ انگارانه ایم
فشارهایی که فقط حس فشار و فکر فشار است :)))
۰۸ تیر ۹۶ ، ۱۷:۱۹ علی اسمعیلی
به خدا قسم امروز دشمنان انقلاب و اسلام این تفکر را دارند تبلیغ می کنند که چرا مردم را بستید مردم ایران افسردگی گرفتند و چه و چه امروز یک سری نفوذی نیز این سخنان را تبلیغ می کنند ولی مردم ما و امت حزب الله بیدار هستند و فریب نمی خورند
پاسخ:
ان شا‌ء الله اگر این جوانک نادان خودش به سر عقل نیاید همانطور که امام خمینی فرمود به سر عقلش می آوریم
۰۹ تیر ۹۶ ، ۱۲:۲۵ مهزیار کاظمی موحد
سلام
ممنون می شوم به من هم سر بزنید
در خدمت شما هستم
پاسخ:
سلام و درود
ان شاء الله اگر وقت مناسبی باشد به روی چشم
۰۹ تیر ۹۶ ، ۱۸:۳۹ سیّد محمّد جعاوله
سلام
عیدتون مبارک.
پاسخ:
عید شما هم مبارک
۰۹ تیر ۹۶ ، ۱۹:۵۶ سوره کوثر
زمزمه های طرح ترور روحانی هست. 
چیزی شبیه عملیات حجاریان.
پاسخ:
فکر نمی کنم ارزش ترور شدن رو داشته باشه
اگرچه جریان اصلاحات در شرایط امروز که کاملا بی حیثیت شده و آبرویی براش باقی نمونده نمی تونه با تعطیل کردن چند کنسرت ذهن ها رو منتقل کنه و به چنین مسائلی و یا قتل های زنجیره ای نیاز داره دوباره!!!
۰۹ تیر ۹۶ ، ۲۰:۵۷ فرناز فرزان
سلام
ممنون از مطلب مفیدتون
کسی که به سلاح ایمان مجهز می دونه چه سرمایه ای در اختیار داره. با ایمان میشه به هر نوع استرس و فشارهای روحی و جسمی غلبه کرد. با ایمان و توکل غیرممکن برات معنایی نداره. ایمان بند و حصار نیست بلکه خاری در چشم دشمنان ماست که با وجود این سلاح توانایی مقابله با ما رو ندارن. خصومتشون بیشتر از همه هم معطوف به امام حسین (ع) که درس ایثار و جهاد و شهادت و زیر بار ظلم نرفتن رو به شیعیان داده. خوب این حرفها برای کسانی که چشم طمع به مال و خاک دیگران دوختند خیلی خطرناک. منظور از مانع و حصار و آزاد بودن هم یعنی ورود و تصرف راحت و بی دردسر به افکار و حیطه ی دیگران.
پاسخ:
سلام
تشکر از حضورتون
بله این حرفها یعنی تصرف بی درد سر افکار
ممنون
پاسخ:
تشکر از حضورتون
خدا عزت بده بهتون
پاسخ:
ان شاء الله به دعای خیر شما دوستان انقلابی
و همچنین به شما عزت و عاقبت به خیری بده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی