فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت چيست؟
فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر
فطرت انسانی چیز خاصی نیست که بشود آن را مثل قلب و کلیه و غیره به کسی نشان داد بلکه فطرت همان آفرینش خاص الهی است که فقط به انسان داده شده و به هیچ موجودی قبل از انسان داده نشده است.
این آفرینش چند ویژگی دارد:
1- برای اولین بار به انسان داده شده
2- دین الهی منطبق با آن است
3- هرگز از بین نمی رود ولی ممکن است زیر لجن زار گناه دفن شود
نویسندگان
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
امام صادق (ع) از پدرش نقل ميكند كه فرمود: كسى كه در او حرص و ترس باشد ايمان ندارد و مؤمن، ترسو و حريص و بخيل نيست. الخصال / ترجمه جعفرى، ج‏1 ؛ ص131

سند 2030 شامل 17 هدف است که هر هدف شامل چند زیر بند است

هدف شماره‌ی ۴ سند ۲۰۳۰ در مورد آموزش جامع و فراگیر و بدون تبعیض برای عموم مردم هست!
در این هدف می خوانیم:
Goal 4 - to ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all
معنای کلی آن میشود:
آموزش با کیفیت  و برابر که شامل همه چیز و در طول عمر هر شخص برای همه باشه.....

اینجا کلمه‌ی -همه- شامل همه میشود حتی همجنسبازها!

سوال:

خب مگه بده! در کشوری حتی هجنس گراها و تغییر جنسیتی ها هم بتوانند تحصیل کنند! مگر الآن در مدارسمان هم جنس گرا نداریم مگه آدمی که استمناء بکنه نداریم مگه تغییر جنسیتی نداریم!

جواب:

بله داریم و تحصیل این افراد اشکالی ندارد اما ترویج فکر آنها و اجازه ی ترویج این افکار که مخالف روح دین است اشکال دارد! و یونسکو طبق سند 2030 مبارزه با این رفتارها رو ترویج خشونت؛ و مخالفت با آن را برخورد خشن با محصل می داند!


خب کجا گفته اند مخالفت با همجنس گرایی و... خشونت محسوب می شود؟؟

وقتی به قسمت حقوق همجنسبازها بروید در اول پاراگراف نوشته است که:

UNESCO recognises that no country can achieve Sustainable Development Goal 4 if students are discriminated against or experience violence because of their actual or perceived sexual orientation and gender identity

یونسکو بر این عقیده است که هیچ کشوری نمی‌تواند به هدف شماره‌ی ۴ سند ۲۰۳۰ تحقق بخشد اگر دانش آموزان آن کشور به علت تمایل جنسیشان و یا حدس دیگران در مورد تمایل جنسی آن دانش آموزان و همچنین هویت جنسی که دانش‌آموز برای خود در نظر گرفته (مثلا همجنسباز یا ترانزجندر)، در معرض خشونت قرار بگیرند.
بعد مورد به مورد اونها رو نام میبره....همجنسباز زن lesbian, همجنسباز مرد gay, بایسکشوال، ترانزجندر......


خیلی سلیس و روان آب پاکی رو میریزه رو دست همه‌ی کسانی که میگن: نه کی گفته؟ اینطور نیست،

در ادامه حتی میگه یونسکو میتونه اقدام کنه برای تسهیل اعمال برخورد در کشورهای مورد نظر تا جلوگیری به عمل بیاد از رفتارهای ضد گروههای همجنسگرا و ترنزجندر

facilitate action in selected countries to prevent and address homophobic and transphobic violence in educational settings.

این هم لینک حقوق همجنس گراها ----»»»» اینجا

این هم لینک هدف چهارم ----»»»» اینجا


از متن مهمتر:

+++ همانطور که در نوشته ی قبل یعنی اینجا گفتم، آقایانِ دروغگو باید بدانند اگر سند 2030 مورد منافی فرهنگ و دین ما نداشت پس چرا می گوئید حق تحفظ داریم. پس سند 2030 چنین مطالبی دارد.

و البته ترس مردم از این است که ترویج این مسائل مثل بی حجابی که آقای تاج زاده علنا از آن حمایت کرده است برای شما منکر محسوب نشود و مخالف دین نباشد و مانع برخورد با این گونه رفتار ها در مدارس شوید. آنوقت آش می شود همان آش و کاسه همان کاسه

++ به همه ی متدینین توصیه می کنم سوره انفال و توبه را در این ماه مبارک زیاد بخوانند و همراه ترجمه و تفسیر ---»» درس منافق شناسی و دشمن شناسی است (اینقدر ساده نباشیم)

نظرات  (۴)

تشکر برای اینکه وقت گذاشتید و مطالبی را از سند ۲۰۳۰ نقل و نقد کردید. هر چند با محتوای حرف شما موافق نیستم، ولی تکیه به متن، توجه به جزئیات و پرهیز از کلی‌گویی و حرف زدن روی هوا را بسیار می‌پسندم و از اینکه به سبک مورد علاقه‌ی من نزدیک شده‌اید خوشحالم.
اما بعد. شما سه قسمت از متن سند را ذکر کرده‌اید و بعد نقد کرده‌اید. فرض کنیم نقدهای شما همه درست و به‌جا باشد. در این صورت در سه بند از یک متن ۶۷ صفحه‌ای به هم‌جنس‌گرایی اشاره شده. (که من این را قبول ندارم و توضیح می‌دهم.) شما که با جامعه‌ی متدینین سر و کار دارید، آماری بگیرید و ببینید متدینین درباره‌ی سند ۲۰۳۰ چه فکری می‌کنند. از آنها بپرسید سند ۲۰۳۰ درباره‌ی چیست؟ و بعد قضاوت کنیم درباره‌ی صداقت و انصاف بعضی از «مبلغان دین».

حالا بیاییم این سه بند را بررسی کنیم. بند اول حق آموزش با کیفیت برای همه را به رسمیت می‌شناسد. واقعاً کدام آدم بی‌غرضی از چنین بندی یاد هم‌جنس‌گرایی و خودارضایی می‌افتد؟ حتی نگفته همه‌ی گرایش‌های جنسی، گفته همه. اینکه بعدش نوشته‌اید حتی همجنس‌بازها واقعاً برای من عجیب است. اگر بخواهیم اینطوری پیش برویم می‌شود بعد از هر «یا ایها الناس» قرآن هم بگوییم حتی هم‌جنسبازها! و بعد نتیجه بگیریم که قرآن مروج هم‌جنس‌گرایی است! در ثانی، حتی هم‌جنس‌بازها! مگر چه اشکالی دارد آنها آموزش با کیفیت ببینند؟! گفته‌اید این ترویج فکر آنهاست. واقعاً از متن چنین چیزی می‌فهمید؟!

بند دوم می‌گوید یونسکو بر این باور است که هیچ کشوری که در آن با خشونت علیه بعضی از گرایش‌ها و هویت‌های جنسی اقدام می‌شود، نمی‌تواند به توسعه‌ی پایدار دست یابد.
این بند اصلاً در سند ۲۰۳۰ نیست. در آن لینک اولی است که گذاشته‌اید و اصلاً این مطلب در سند ۲۰۳۰ ذکر نشده‌. اگر باور نمی‌کنید متن انگلیسی سند ۲۰۳۰ را دانلود کنید و کلمات لینک اول را در آن جستجو کنید.

بند سوم هم باز از لینک اول کپی شده نه از سند ۲۰۳۰. تازه آن هم مطلب واویلایی نیست. می‌گوید علیه گرایش‌های غیرنرمال جنسی خشونت نورزید. مگر شما طرفدار خشونت با آنها هستید؟

اگر دسترسی به متن سند ۲۰۳۰ ندارید بگویید تا برایتان به‌نحوی بفرستم.
پاسخ:
اگر منظورتان از این حرف:
«از اینکه به سبک مورد علاقه‌ی من نزدیک شده‌اید خوشحالم.»  این است که بنده پیش از این کلی گویی می کردم و غیر مستند صحبت می کرده ام این توهین شما را می بخشم و پای جوانی شما و غرورتان می گذارم.

همانطور که قرار شد بنده راجع به آنچه پرسیدید پست گذاشتم نه همه ی 2030
پس یادتان نرود که از بنده چه خواستید گفتید کجای 2030 از همجنسگرایی صحبت شده است بنده هم نشانتان دادم. اگر پذیرفته اید که سند 2030 چنین مطلبی را در خود دارد اول اظهار کنید که به متدینینی که می گفتند 2030 حاوی محتواهای غیر اخلاقی است تهمت زدید بعد سوال دیگری مطرح کنید.

قرمودید آموزش ببینند! خب ما هم همین را گفتیم ایا شما حرف تازه ای زدید؟ چرا آنچه ما گفتیم را سوال می کنید و به خودمان تحویل می دهید؟؟
بنده کی گفتم ترویج فکر آنهاست؟ بنده گفتم اگر بخواهند ترویج کنند و ما بخواهیم منع کنیم بنابر حقوق همجنسگراها و هدف چهارم به خشونت متهم می شویم و نمی توانیم مانع شویم و این عدم توانایی منجر به گستاخ شدن و در نتیجه ترویج فکر انهاست.

چرا شما بحث را می پیچانید، گفته است prevent می دانید معنی آن چیست؟ معنی آن ممانعت است. یعنی  اگر ممانعت کردی این رفتار خشونت آفرین است.چرا به متن وفادار نیستید این برای شخصی مثل شما دور از انتظار است. ان وقت شما تعبیر به خشونت می کنید. ممانعت همان نهی از منکر خودمان است آیا شما قبول ندارید؟؟؟

طوری نوشتید که بند سوم از لینک اول کپی شده گفتم چه شده، خب حقوق همجنس گراها را دارم توضیح می دهم برادر لطفا در این مطلب مهم شوخی را ترک کنید

نیازی نیست شما سند را برای بنده ارسال کنید همین لینک هایی که در نوشته گذاشته ام را درست بخوانید بس است. در همان لینک ها لینک دوم هدف 4 سند 2030 است.
منظورم پست قبلی شما بود که کلی‌گویی بود. حالا شاید هنوز چیزی از غرورم مانده باشد ولی از جوانی‌ام گمان نکنم. نمی‌دانم چرا اینقدر حرف‌های من را طعنه‌دار می‌خوانید. من واقعا قصد بدی نداشتم.

شما علی‌رغم ادعایتان نشان ندادید کجای سند ۲۰۳۰ از همجنس‌گرایی صحبت شده. شما سه بند را ذکر کردید که در اولی اصلاً حرفی از همجنس‌گرایی نبود، و دومی و سومی هم که اصلاً در سند ۲۰۳۰ نبودند. بعد من چه تهمتی به متدینین زدم؟! اصلاً کامنت من را خوانده‌اید؟!

جالب است که به من می‌گویید به متن وفادار نیستی بعد خودتان می‌روید از یک متن دیگر شاهد می‌آورید. شما به کدام متن وفادار هستید؟ آن قسمتی هم که از prevent حرف زده، (هرچند در سند ۲۰۳۰ نیست) دارد می‌گوید باید از رفتارهای خشونت آمیز علیه اقلیت‌های جنسی ممانعت شود، نه اینکه اگر از ترویج رفتارهای اقلیت‌های جنسی ممانعت شد خشونت صورت پذیرفته.

بله، لینک دوم به سند ۲۰۳۰ مربوط است ولی از آن شاهدی نیاورده‌اید. شما به دو بند از لینک اول استناد کرده‌اید که در سند ۲۰۳۰ نیست.

من اصراری ندارم این بحث را ادامه دهم. فکر می‌کنم حقیقت برای کسی که دنبالش باشد روشن شده است. موفق باشید. 
پاسخ:
بهتر است کمی راجع به قوانین و ارتباط و اتصال ان به همدیگر دقت بفرمائید.
این در قانون خودمان هم هست در همه جا همینگونه است یک قانونی وجود دارد اما قانون دیگری بخشی از ان قانون را توضیح می دهد خیلی روشن و واضح است.
شما وقتی می گوئید در سند 2030 نیامده اگر منظورتان مستقیم است بله نیامده اما در تفسیر سند و کلمات و عبارات سند باید به دنیال تمامی آنچه سند بدنبال ان است باشیم
وقتی در حقوق همجنسگرایان می گوید ما به هدف 4 نمی رسیم مگر این اقدامات را انجام دهیم معنایش چیست؟؟
معنایش این است که منظور از هدف چهارم را داریم اینجا مبسوط تر توضیح می دهیم. یعنی هدف 4 می گوید همجنس گراها و تغییر جنسیتی ها و کلا هر عقیده و نظری باید مورد خشونت قرار نگیرد!
که صد البته ما این را قبول نداریم--»» مثل اینکه یادتان رفته است حکم زنا ولواط و حتی استمنائ کننده چیست؟ آیا اجازه ی توبیخ و ... نداریم. بله می توانند تحصیل کنند اما قطعا نمی توانند به رفتار خود آزادانه در مدرسه افتخار کنند!
ایا این رفتار خشنی است؟ اگر این است که به حکم دین و قران مشکل دارید وگرنه اگر منظورتان این نیست که پس همفکریم. انها تحصیل کنند ولی اجازه ی افتخار و انتشار افکار و عقایدشان را ندارند اگر این ممانعت خشونت نیست ما هم با سند مشکلی نداریم
۰۷ خرداد ۹۶ ، ۱۷:۴۳ آب‌گینه موسوی
متشکّرم، استفاده کردم.
نظرات را هم خواندم. 
حقیقتاً این اتّفاق قابلِ دفاع نیست. نمی‌دانم چرا برخی دوستان قصدِ توجیه دارند؟ به‌گمانم یا خود را به تغافل می‌زنند و یا در برخی ارزش‌ها و باید و نبایدها اهلِ مسامحه و یا خیلی خوش‌بین و مثبت‌اندیش هستند.
پاسخ:
تشکر که وقت گذاشتید!
متاسفانه از برخی دوستان انتظار نمی رود
تفکر لیبرالی مثل سم وارد بدنه ی جامعه شده است و ما هنوز می گوئیم نه همه خوب اند.
آقا دیروز حجت ر اتمام کردند فرمودند باید همه چیز را صریح گفت دیگر وقت در لفافه سخن گفتن نیست
گرگ در لباس میش به فکر دزدیدن دین مردم و دنیای آنهاست
۱۲ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۴۶ فرناز فرزان
سلام
در مورد برجام هم دلسوزان مدام تذکر می دادن ولی حضرات توجیه خوشونو داشتن. هنوز هم با این که هیچ تحریمی برداشته نشده و حتی تحریم جدید هم شدیم باز فکر میکنن از کار انداختن چرخ هسته ای کشور کار درستی بوده. اگه به دست اینا باشه ما هم می شیم یکی مثل عربستان. طرف بهشون میگه گاو شیرده و مدام تحقیرشون می کنه بازم براش دولا راست می شن! این آقایون هر واژه و تفکری که از غرب بیاد مثل وحی می پذیرند و روی سرشون می گذارن مثل جنبش منحرف "فمینیسم" که خود غرب تو معضلاتی که این جنبش و دامنه ی مطالباتش بوجود آورده گیر کرده آنوقت اینا ازشون تقلید می کنن. وقتی دانشمندان و فیلسوفانی مثل بوعلی سینا، ملاصدرا، ابونصر فارابی و ... با تکیه بر قرآن و تعالیم اسلام به درجات بالای علمی و فلسفی رسیدند چرا باید از غربی ها الهام بگیریم. ما مسلمونا بهترین و کاملترین منبع رو برای تکامل و پیشرفت در هر زمینه ای داریم پس چرا از روی کتاب پر از غلط دیگران مشق بنویسیم.
پاسخ:
سلام
خیلی خوشحالم میشم وقتی مخاطبانم این حرف ها را می نویسند
تشکر از حضورتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی