فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر

در این وبلاگ سعی داریم بیشتر از مبانی فکری الهی بنویسیم

فطرت چيست؟
فطرت الهی - دلسوخته ای منتظر
فطرت انسانی چیز خاصی نیست که بشود آن را مثل قلب و کلیه و غیره به کسی نشان داد بلکه فطرت همان آفرینش خاص الهی است که فقط به انسان داده شده و به هیچ موجودی قبل از انسان داده نشده است.
این آفرینش چند ویژگی دارد:
1- برای اولین بار به انسان داده شده
2- دین الهی منطبق با آن است
3- هرگز از بین نمی رود ولی ممکن است زیر لجن زار گناه دفن شود
نویسندگان
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
امام صادق (ع) از پدرش نقل ميكند كه فرمود: كسى كه در او حرص و ترس باشد ايمان ندارد و مؤمن، ترسو و حريص و بخيل نيست. الخصال / ترجمه جعفرى، ج‏1 ؛ ص131

وظایف صدا و سیماى جمهورى اسلامى ایران‏
* این مرکز حساس و عظیم باید با شناسایى، تولید و مدیریت پیامهاى مورد نیاز مردم و جامعه، نقش رسانه‏اى خود را کاملتر ایفا نماید.
* مراکز قدرت طلب اقتصادى و سیاسى دنیا، براى تولید پیامهاى مورد نظر خود، جهت دادن به افکار عمومى جهان و تسخیر اذهان ملتها سرمایه‏ گذاری هاى عظیمى کرده‏ اند که انقلاب اسلامى و ملت ایران جزو اهداف اصلى آنان بشمار مى‏ روند و مقابله با این هجوم خبرى رسانه‏ اى وظایف بسیار سنگینى را بر دوش صداوسیما مى‏ گذارد.
* فرهنگ عدالت‏ طلبى باید بطور کامل در جامعه رواج یابد تا مردم آنرا در همه ابعاد زندگى خود احساس و رعایت کنند و بگونه‏ اى نشود که افرادى که از طریق تخلف از قانون و بى‏ عدالتى میلیاردها تومان ثروت نامشروع جمع کرده‏ اند از مردم و کشور طلبکار شوند.
* صدا و سیما همچنین باید حاکمیت مراکز سرمایه‏ دارى صهیونیستى بر رسانه‏ هاى گروهى جهان را براى مردم تبیین نماید و ابعاد مختلف دیکتاتورى پنهان پول و شهوت را که بر جهان حکمفرمایى مى‏ کند، به شیوه‏ هاى مناسب و هنرمندانه براى افکار عمومى بازگو کند.
* صدا و سیما باید برخورد با عوامل داخلى و خارجىِ ایجاد ناامنى، استقرار عدالت، لزوم تربیت معنوى جامعه و تلاش براى رفاه و آبادى و پیشرفت علمى را بعنوان مطالبات حقیقى مردم از حکومت مطرح کند تا مردم بدانند حکومت در برابر آنها چه وظایفى دارد.
* ایجاد حساسیت در مورد تلاش دشمنان براى بوجود آوردن هرج و مرج در کشور، حفظ هویت دینى و انقلابى، افشاى تهدیدات دشمنان، تقویت روحیه مسئولیت‏ شناسى، مشخص کردن دشمن اصلى و نفى دشمنان موهوم، توسعه تفاهم اجتماعى، ایجاد امنیت روحى در مردم و امیدوار کردن جامعه نسبت به آینده از دیگر پیامهاى مورد نیاز افکار عمومى است که صداوسیما باید به این نیازهاى جامعه پاسخ دهد. (1)
وظائف وزارت اطلاعات‏
* ممکن است فعالیتهاى اقتصادى و یا فرهنگى، در ظاهر ارتباطى با این وزارتخانه نداشته باشد اما در واقع وزارت اطلاعات باید در تمام زمینه‏ هایى که دشمن اهداف گوناگون خود را تعقیب مى‏ کند، فعال باشد و با کشف و شناخت روشهاى پیچیده سیاسى، اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى دشمنان، در مقابل آنها بایستد.
* دستگاه اطلاعاتى کشور باید طرحها و نقشه‏ هاى دشمن را در تمامى عرصه‏ هاى سیاسى، اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى خنثى کند.
* وزارت اطلاعات باید از تأثیرپذیرى از جناحها و احزاب سیاسى کاملاً پرهیز کند.
* تمامى مسئولان، رده‏ ها و عناصر وزارت اطلاعات باید با هوشیارى کامل، تعمیق ارتباط با پروردگار و دورى از هرگونه انحراف و فساد، راه تحقق هدف دشمن را سد کنند. (2)
موج استعمار و آسیب دیدگى مسلمانان در قرن اخیر
* کشورهاى اسلامى در یک قرن اخیر ضایعات جبران ناپذیرى راتحمل کرده‏ اند. موج استعمار و کشورگشایى غربیان، بیشترین آسیب را به ملتهاى مسلمان زد که ثروتها و منابع مادیشان، آنان را آماج تهاجمهاى همه جانبه دول استعمارگر ساخته بود.
حاصل این دست اندازیها براى مسلمانان، اسارت سیاسى و اقتصادى و عقب افتادگى علمى و مادى بود، و براى استعمارگران، بهره‏ مندى از منابع مادى و انسانى مسلمین و افزودن بر ثروت و قدرت خود از راه غصب و ظلم و جنگ‏افروزى و خشونت. 


1- جمهورى اسلامى، 16/11/1381.
2- همان، 30/10/1381.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی